W obecnej chwili jesteśmy w stanie outsoursować praktycznie każdą osobę i każde stanowisko. Od ksiegowości, finansów, po działy prawne czy działy sprzedaży. Outsourcuje się również linie produkcyjne itd. Jakie korzyści niesie ze soba outsourcing pracownika marketingu?

  • Koszty – koszt zewnetrznego pracownika marketingu może być mniejszy nawet o 40%. Utrzymanie pracownika na etacie jest dość sporym kosztem (pensja, świadczenia ZUS, narzędzia pracy itd). Istotnym elementem są również koszty utraconej pracy. Pracownik marketingu przebywający na urlopie, zwolnieniu lekarskim nie wykonuje swoich obowiązków przez co pewne procesy są opóźnione co przeważnie ma negatywny wpływ na biznes. Dodatkowo utrzymanie stanowiska pracy pracownika stacjonarnego jest dość spore.
  • 1 osoba – nie ma uniwersalnego marketera, ktore będzie znał sie na wielu aspektach szeroko rozumianych działań marketingowych. Marketing to dziedzina bardzo obszerna i ściśle zefiniowana. Specjalizacja danego marketera powoduje, że jego praca jest bardziej skuteczna i efektywna. Osoby, które są uniwersalne na pewaną znają się na rzeczy ale na ogólnym poziomie.
  • Szersze spojrzenie – zatrdunienie odpowiedniej firmy outsourcingowej może spowodować wprowadzenie świeżego spojrzenia na obecne funkjonowanie organizacji. A to może mieć znaczenie na stworzenie bardziej skutecznej kampanii marketingej bądź wprowadzenie zmian, które zminimalizuja jeszcze bardziej koszty komunikacji marketingowej.
  • Procesy wenetrzne – firma outsourcingowa powinna mieć usprawnione procesy do najwyższego poziomu. Przez to ich funkcjonowanie nie powinno być uciążliwe z punktu widzenia współpracy z Klientem. Większość procesów jest zautomatyzowana i Klient jest informawany o realizacji poszczególnych elementów z realizacji strategii komunikacji czy działań wspierających sprzedaż.
  • Oszczędność czasu –bezcenny element J, trudno namacalny ale bardzo istotny problem. Zatrudnienie odpowiedniego pracownika marketingu na etat to jest dodatkowy czas i koszty. Utrata pracownika z różnych powodów to jest kolejna strata czasu, inwestycja oraz kolejne koszty. W przypadku outsourcing marketingu świadczenia są prowadzone na bieżąco i bez przestoju.
  • Koszty współpracy z agencjami marketingowymi – firmy zajmujące sie profesjonalnie outosourcingiem pracowników marketingu mają, a przynajmniej powinny mieć stawki hurtowe na zlecenia usług marketingowych. To oznacza, że ich oferta usług agencji reklamowych powinna być istatonie tańsza. Dodtakow waznym elementem jest fakt, że firmy outsourcingowe maja sprawdzonych dostawców róznych usług.

Podsumowując można śmiało powiedzieć, że outsourcing marketingu to olbrzymia oszczędność dla Klienta. Rosnące koszty pracy powodują, że optymalizacja wydatków operacyjnych jest kluczowa dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw dlatego, że właśnie te firmy są najbardziej obciążone kosztami pracy. Jakość usług marketingowych świadczonych przez zdalnego marketera jest jeszcze bardziej skuteczna dlatego, że za jedną osobą stoi zespół projektowy, który mocno wspiera wszystkie działania na rzecz Klienta.

www.twojmarketer.pl

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 40 times, 1 visits today)