Koncepcja kanału, który będzie zarabiałJeśli chcesz stworzyć warunki, by twój kanał na YouTube zarabiał, to potrzebujesz przygotować plan. Pomyślisz trywialne? Pewnie tak, jeśli robiłeś to już dziesiątki razy i potrafisz zaplanować każdą rzecz, którą chcesz zrobić.

Jeśli tak właśnie jest, to nie musisz czytać dalej. Jeśli jednak chcesz podyskutować i podzielić się swoim sposobem planowania, to proszę przeczytaj i skomentuj. Szukamy planu, który pomoże ci znaleźć drogę do stworzenia własnego imperium na YouTube.

Sztuki planowania można się uczyć całe życie. Stale pojawiają się nowe odkrycia dotyczące działania naszego mózgu, prowadzone są setki badań nad skutecznością różnych rozwiązań, w różnych dziedzinach.

Z pewnością nie uda ci się zacząć od zdobycia publiczności filmem z gangiem Azjatek w tle.

Chociaż po jego popularności zdecydowanie wzrosło zainteresowanie tego typu muzyka na całym świecie.

Od czego zacząć?

 

1 . Określ ramy swojej koncepcji zarabiania na YouTube:

jak zarabiać na YouTube

Uwaga:

To zadanie nie może być czymś, co możesz ostatecznie zrobić w jeden dzień. To może zająć ci kilka tygodni, miesięcy lub nawet lat. Tworzenie koncepcji jest procesem, dzięki któremu staje się zupełnie jasne dla Ciebie Co? Jak? Dlaczego? Kiedy?

Wracaj do tego punktu co jakiś czas – raz na pół roku?

Jednak już po pierwszym wykonaniu tego, nazwijmy ćwiczenia, będziesz już w stanie ruszyć w najlepszy możliwy kierunek do sukcesu w Internecie. Nie dasz sobie tej możliwości, jeśli nie przystąpisz do tego ćwiczenia w ogóle! Nie odkładaj tego na kiedyś. Zrób to teraz!

Po więcej wskazówek jak odnaleźć pasje sięgnij do książki Żyj z pasją, którą napisali Janet Bray Attwoord i Chris Attword. Zapamiętaj: Pasja to styl życia. Cel, to coś, co chcesz osiągnąć. To sposób, w jaki postanawiasz się przejawiać. Skorzystaj z mapy, która znajdziesz na końcu artykułu.

 

2. Jakie trendy możesz wykorzystać?

W poradnikach planowania internetowych biznesów dostajesz podpowiedź – znajdź grupę docelową. Jasne. Tylko nie wymyślaj jej! Poszukaj pomysłu, zbadaj rynek.

YouTube znakomicie ułatwia ci takie poszukiwania. On sam bada swoje statystyki i publikuje je na swoim blogu.

Koniecznie tam „poszperaj” i zastanów się co jest bliskie Twoim pasjom. Jeśli znajdziesz trend zgodny z tym, co ciebie kręci, to będziesz mieć grupę docelową na tacy.

Zajrzyj również do eksperymentalnej mapy trendów, która obsługuje na razie tylko USA. Poziome paski pokazują najbardziej popularne filmy – top # 1 w podziale na terytorium, płeć, wiek z informacją o oglądalności.

Pewnie eksperyment niebawem pokazywać będzie również inne regiony. Poczekajmy i zobaczymy.

A co jeśli nie znajdziesz nic dla siebie? Pozostaje ci trochę dłuższa droga poszukiwania fraz w Google skorzystanie z jego narzędzi. To temat na odrębny artykuł i nieco innej kategorii.

 

3. Dla kogo będzie ten kanał?

Oprócz informacji, które pojawiły się w omówieniu trendów warto zastanowić się nad odpowiedzią na inne pytania:[wms_protected]

1. W jakim języku będę prowadzić swój kanał?
2. Jaką nazwę mu nadam?
3. Czy połączę go z profilem osobistym na g+?
4. Może założę odrębny profil mojego kanału na g+?

Nie musisz wszystkiego opracować jednocześnie – to złożone przedsięwzięcie i na jego realizację przyjdzie czas. Dzisiaj potrzebujesz tylko wiedzieć co zechcesz wykorzystywać w przyszłości. Te informacje będą ci potrzebne przy zakładaniu konta i szykowaniu go do publikowania. O tym będziemy rozmawiać w kolejnych odcinkach realizowania listy, którą z pewnością masz pod ręką. Jeśli nie, to sięgnij po nią do artykułu Pierwsze kroki do zarabiania na YouTube.

Uwaga:

1. Zastanów się nad nazwą. Zrób listę 20-30 nazw i ich wariantów. Wybierz 5, które wydają ci się najlepsze. Teraz sprawdź w Google jak pozycjonowałaby się taka nazwa? Sprawdź w tłumaczu Google czy przypadkiem w obcym języku nie oznacza coś mało eleganckiego lub wręcz sprośnego. (Przykładem niech ci będzie nazwa marki producenta żarówek). Chyba, że lubisz takie szokowanie swojej widowni i będzie to jeden z argumentów do budowania z nimi relacji.

2. Połączenie z odrębnym profilem g+ dla marki jaką będziesz tworzyć dla kanału daje ci mocne narzędzie marketingowe w przyszłości. Dowiesz się więcej w Dodatku dla marketerów, o którym powiem ci, kiedy już zrealizujesz punkty 1-5 z twojej listy.

3. Kiedy założysz kanał o wskazanej nazwie, to tak już zostanie. Na początku kanał zakładany jest z długim numerem w linku. Masz tylko jedną możliwość jej zmiany. Ale o tym i zakładaniu kanału opowiem w kolejnym artykule.

Teraz zobacz jeszcze raz swoją instrukcję planowania i do dzieła! Powodzenia. Trzymam kciuki!

 

 

 

Wydrukuj ten obrazek. W miejscach na twoje top5 pasji wpisz te, które wybrałeś obecnie jako najważniejsze w twoim życiu i oglądaj tę kartkę wiele razy dziennie zadając sobie pytanie: czy podejmowane przeze mnie decyzje i działania budują moje życie zgodnie z tymi ważnymi dla mnie pasjami? Jeśli odpowiesz NIE, to przestań to robić.

jak stworzyć i zaplanować kanał youtube

Tutaj możesz pobrać obrazek do wydrukowania.

Całe szkolenie znajdziesz w tej kategorii: Marketing na YouTube…

 

P.S.

Potrzebujesz więcej inspiracji? Zobacz jeszcze rozmowę Czy na YouTube można zrobić?

 

P.P.S.

Jeśli nie masz jeszcze konta Partner Pro, to kliknij TUTAJ i zobacz jak zbudować 3 niezależne źródła dochodów…

 

 

[/wms_protected]

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

  • pomysł na kanał na yt
  • pomysł na kanał youtube
  • pomysł na kanał na youtube
(Visited 4 923 times, 1 visits today)