W dobie powszechnej cyfryzacji nie ma mowy o staniu w miejscu. Firmy coraz śmielej inwestują w rozbudowane systemy informatyczne i systemy bezpieczeństwa. Nie zawsze spotyka się to jednak z aprobatą całego zespołu – zwłaszcza w momencie, gdy pracownicy są już przyzwyczajeni do jakiegoś rozwiązania.

W jaki sposób przekonać ich do nowych narzędzi IT i „bezboleśnie” wprowadzić zmiany w życie firmy?

Koniec papierologii – czas digitalizacji

Właściciele zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw coraz częściej podążają za nurtem digitalizacji. W końcu większość procedur podatkowych na przestrzeni ostatnich lat uległo cyfryzacji. Skoro polskie prawo rezygnuje z papierologii, konieczności wypełniania sterty dokumentów, na cześć e-formularzy, dlaczego nie wprowadzić tego samego w firmie?

Zaawansowane programy i nowoczesne systemy IT pozwalają na zautomatyzowanie wielu procesów biznesowych, dzięki czemu usprawniają przepływ pracy w przedsiębiorstwach. Nie dość, że pozwala to zaoszczędzić czas, to jeszcze jest rozwiązaniem w pełni ekologicznym.

Nie trzeba już wypełniać papierów, drukować wszystkiego – można działać mobilnie i cyfrowo. Dlatego też firmy muszą inwestować w nowe i stale aktualizowane rozwiązania (np. po to, aby spełniały zmieniające się wymogi prawne i nadążały za nowoczesnymi technologiami dotyczącymi choćby opcji hostingowych

Jednocześnie – stanowią one ogromne udogodnienie dla pracowników. O ile, oczywiście, będą oni otwarci na skorzystanie z takiego rozwiązania…

Dlaczego pracownicy boją się nowych systemów IT?

Przedsiębiorcy dzielą się na tych, którzy:

  • chętnie wdrażają nowe technologie, mają otwarty zespół i „idą z duchem czasu”,
  • nie są gotowi na zmiany,
  • są gotowi na wprowadzenie nowych technologii i systemów IT, ale ich pracownicy mają ku temu opory.

Polski biznes rozwija się coraz szybciej, a rynek staje się atrakcyjniejszy. Większości osób nie dziwi już wirtualna księgowość, czy zautomatyzowana produkcja. Wielu przedsiębiorców decyduje się więc na digitalizację swojego rynku. Największy problem mają te firmy, w których pracodawcy są otwarci na zmiany, ale bunt jest po stronie pracowników.

Nie każdy z pracowników jest przychylnie nastawiony do zmian. Głównym problemem jest brak wiedzy i obawa przed trudnością obsługi nowych rozwiązań.  Pracownicy mogą się buntować, sabotować system, a nawet dążyć do udowodnienia, że jest on niepotrzebny.

A to całkowicie bez sensu! Firma chcąc iść z duchem czasu, powinna inwestować w nowe rozwiązania, które usprawniają pracę, zautomatyzują ją i ulepszą. Dlatego należy przekonać pracowników, że wdrożenie nowości to absolutny priorytet.

Wdrożenie nowego systemu IT to proces – pomóż swoim pracownikom go zrozumieć!

Strach przed nieznanym potrafi sprawić, że użytkownicy niechętnie podchodzą do zmian. Pracownicy przyzwyczajeni do standardowego, niekiedy ubogiego w funkcjonalności oprogramowania, są mu bardziej przychylni, a nowe systemy IT traktują jak zagrożenie.

Zamiast rzucać swoich pracowników na głęboka wodę, lepiej zadbać o ich umiejętności. Tak się bowiem składa, że samo wdrożenie systemu IT to dopiero początek. Kluczem do sukcesu są odpowiednie szkolenia pracowników – najlepiej takie, które przeprowadzi firma wdrażająca rozwiązanie.

Sprawdź szkolenia z Jira: https://ttpsc.com/pl/atlassian/oferta/szkolenia/

Nowe systemy IT dla pracowników – jak wybrać odpowiednią firmę?

Wdrożenie i obsługa systemów IT wymaga specjalistycznej wiedzy; podczas wyboru odpowiedniej firmy warto zwrócić uwagę na taką, która:

  • oferuje pełny zakres usług,
  • przeprowadza sprawną instalację i utrzymanie rozwiązań,
  • łączy ekspertów z różnych dziedzin,
  • posiada odpowiednią wiedzę i certyfikaty,
  • przede wszystkim – wprowadza działania do nowego środowiska; przygotowuje do niego także sprzęt, administratorów oraz użytkowników końcowych -pracowników.

Wsparcie po wdrożeniu systemu IT – szkolenia i warsztaty

Samo wprowadzenie rozwiązania to jeszcze nie wszystko. Oczywiście ważne jest, by aplikacje działały prawidłowo, aktualizacja systemów, konfiguracja i dostosowywanie funkcjonalności systemu przebiegało odpowiednio. Równie istotne są m.in. szkolenia, dzięki którym pracownicy szybko będą mogli w pełni wykorzystywać potencjał oprogramowania.

Wybierając firmę, która wprowadzi nowy system IT w Twoim biznesie, postaw na taką, która oferuje kompleksowe usługi związane z wdrożeniem. Niezwykle istotne są:

  • Szkolenia oraz warsztaty dla administratorów, czyli dla osób z IT, które będą miały dostęp do opcji konfiguracyjnych.
  • Szkolenia dla pracowników czyli użytkowników końcowych prowadzone wyłącznie z funkcjonalności typowo użytkowych, bez „technicznych bebechów”, w możliwie jak najbardziej zrozumiały sposób.
  • Profesjonalne wsparcie IT, które zapewni komfort pracownikom – pozwoli na bieżące nadzorowanie oprogramowania, a także całkowitą administrację, wsparcie merytoryczne, pełną diagnostykę,
  • Stały kontakt ze specjalistami, którzy zajmowali się wdrożeniem, a system „znają jak własną kieszeń”.
  • Proaktywne podejście do potrzeb klienta. Dostawca usług, który sam sugeruje rozwiązania pomagające usprawnić funkcjonowanie biznesu, jednocześnie nie narzucając nachalnie swojego zdania, to prawdziwy skarb! Dobra relacja i wzajemne zaufanie to podstawy owocnej współpracy b2b.

Zastanawiasz się, czy jakaś polska firma oferuje tak kompleksową ofertę? Sprawdź: https://ttpsc.com/pl/atlassian/oferta/.

(Visited 222 times, 1 visits today)