Prowadzenie sklepu internetowego wymaga udostępnienia klientom odpowiedniego systemu płatności online. Wielu początkujących przedsiębiorców staje przed dylematem, jakie formy płatności wybrać w swoim sklepie. Oczywiście można korzystać wyłącznie z płatności przelewem na konto oraz za pobraniem, jednak dzisiaj to już nie wystarczy, a szybkie płatności internetowe już na dobre wpisały się w standardy zakupowe klientów. Jaki system więc wybrać?
Klienci lubią mieć wybór
Zapewnienie klientom wyłącznie jednej formy płatności nie jest dobrym rozwiązaniem. Konsumenci są różni, mają różne preferencje i oczekiwania. Trzeba również pamiętać o bezpieczeństwie pieniędzy i danych udostępnianych podczas wykonywania płatności przez Internet(https://www.paybynet.pl/). Według wszelkich ogólnodostępnych statystyk, dla sporej części klientów jednym z najważniejszych czynników motywujących ich do zakupów w sieci jest możliwość skorzystania z różnych form płatności. Warto więc wprowadzić do swojego sklepu co najmniej kilka opcji, aby każdy kupujący mógł wybrać taką, która jest dla niego najodpowiedniejsza i najbezpieczniejsza.
Brak możliwości płatności dla e-commerce w dany sposób jest jedną z kluczowych przyczyn porzucania przez klientów koszyków zakupowych. Wielu klientów rezygnuje z zakupów, ponieważ nie odpowiadają im dostępne w sklepie formy płatności. Robią to nawet mimo bardzo atrakcyjnej oferty oraz preferowanej przez nich opcji wysyłki. Klienci lubią mieć wybór!
Czym jest system płatności internetowych?
Płatności internetowe dla e-sklepu to system udostępniany firmie do przyjmowania i rozliczania płatności od klientów. Skierowany jest on przede wszystkim dla przedsiębiorców działających w Internecie, czyli głównie dużych i średnich e-sklepów oraz pojedynczych stron. Płatności przez Internet mają przede wszystkim przyspieszyć transakcję zakupu.
O czym warto pamiętać, wybierając system płatności online?
Najważniejsze jest bezpieczeństwo transakcji. To priorytet podczas wyboru systemu płatności w sklepie online. Warto więc sprawdzić, czy dana firma posiada odpowiednie certyfikaty oraz umowy partnerskie z VISA lub MasterCard.
Kolejna rzecz to zróżnicowanie. Istnieją na rynku sklepy internetowe, które oferują nawet kilkadziesiąt płatności dla e-commerce. Najpopularniejsze z nich to szybkie przelewy, płatności mobilne, płatności przez telefon BLIK i SMS, OneClick, płatności za pomocą kart płatniczych Visa i MasterCard, możliwość przelewu online w obcej walucie, raty online czy płatności odroczone.
Warto pamiętać o opcji automatyzacji zwrotu. Umożliwia ona zwrot środków przez API, dzięki czemu cały proces przebiega automatycznie, bez konieczności obsługi przez pracowników sklepu.
Nie można zapominać również o odpowiedniej funkcjonalności oraz intuicyjnej obsłudze systemu. Pozwala to zaoszczędzić czas zarówno kupującym, jak i sprzedającym.
Jak płacą Polacy?
Według raportu „E-commerce w Polsce” dotyczącego m.in. form płatności, z jakich Polacy korzystają podczas zakupów w sieci, w pierwszej trójce znalazły się:
- Szybki przelew przez serwis płatności online (70%).
- Wysyłka za pobraniem (47%).
- Przelew tradycyjny (46%).
Jak widać, Polacy preferują najbardziej możliwość dokonywania szybkich płatności, a więc warto je mieć w swoim sklepie. Wśród popularnych metod płatności można wymienić również: płatność gotówką przy odbiorze osobistym u kuriera, płatność kartą przy składaniu zamówienia, płatności mobilne, jak np. BLIK.
Najnowsze komentarze