Wiele osób decyduje się na porzucenie tradycyjnej pracy na etacie i założenie własnej działalności gospodarczej. Nie zawsze jednak zdają sobie one sprawę z czym tak naprawdę wiąże się tego rodzaju decyzja. Poniżej postaramy się zatem omówić proces zakładania własnej firmy i tego jak zadbać o jej prawidłowy rozwój.

Jeśli masz dość pracowania „dla kogoś”, to dobrym pomysłem dla osób, które mają już dość pracowania na etat i chcą pracować na własny rachunek, jest założenie firmy. Jednak, aby prowadzić własną działalność trzeba mieć plan, kapitał, czas i silną osobowość. Koszty prowadzenia własnej działalności gospodarczej są różne, w zależności od branży, w której planujesz działać. Nie jest to więc takie proste jakby się mogło wydawać.

Na wstępnie potrzebujesz pieniędzy na założenie (rejestrację) firmy, a później na dalsze, bieżące sprawy i prowadzenie firmy. To od formy prawnej zależą koszty rejestracji oraz dalszego funkcjonowania firmy. Zastanów się również jak zamierzasz płacić podatki i czy na pewno chcesz zostać płatnikiem VAT.

Ważne jest, aby wymyślić nazwę dla swojej firmy i określić zakres działalności. Dowiedz się, jakie będziesz miał obowiązki, jako przedsiębiorca, bo może się okazać, że nie będzie ich mało.

Rejestracja firmy krok po kroku

Aby stać się własnym szefem, czyli zarejestrować firmę, trzeba wypełnić druk CEIDG-1. Możesz go wypełnić w Urzędzie Gminy lub przez stronę internetową z tym, że i tak trzeba się będzie udać do urzędu, aby złożyć pod nim fizyczny podpis.

Jeśli uda nam się otrzymać decyzję to w zasadzie załatwione są wszystkie formalności – firma już jest w ewidencji i może legalnie działać.

Aby firma znalazła się w rejestrze CEIDG należy podać:

  • Adres firmy,
  • NIP, PESEL,
  • Kod działalności składający się z pięciu znaków ułożonych według Polskiej Klasyfikacji Działalności,
  • Adres mailowy, numer telefonu kontaktowego (dobrowolnie),
  • Rodzaj opodatkowania,
  • Datę rozpoczęcia działalności,
  • Dane rachunków bankowych.

Promocja firmy, w co warto zainwestować?

Już na początku naszej ścieżki pomyślmy o promocji firmy. Nowo otwarta działalność gospodarcza nie powinna zapominać o promocji własnych usług. Najważniejsza jest widoczność firmy. Żeby trafić do jak najszerszego grona klientów należy zapoznać się z możliwościami i wszystkimi kanałami promocji.

Na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o reklamę, jest na pewno Internet. Reklama internetowa zdominowała inne typy reklam. Sposobów na promocję przedsiębiorstwa jest naprawdę wiele. Skupmy się na stworzeniu strony internetowej, a później zainwestujmy w reklamę strony w Internecie poprzez jej pozycjonowanie na dobrze dobrane słowa kluczowe. To jedna z najskuteczniejszych metod promocji.

Jako przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy powinniśmy również wykorzystać e-mail marketing do reklamy firmy oraz w celu promocji marki i dostępnych towarów/usług.  Nie zapominajmy tez o portalach społecznościowych, obecnie większość takich portali służy do sprzedawania produktów.

Nie każdy chce lub umie operować narzędziami do promowania firmy, w takim wypadku, możemy sięgnąć po pomoc agencji marketingowej. Taka profesjonalna agencja marketingowa przygotuje skuteczną strategię działań, pomoże wybrać miejsca i sposoby promocji oraz zadba, aby ten plan wykonać.

(Visited 262 times, 1 visits today)