Każdy przedsiębiorca rozkręcający własny biznes musi zadbać o skuteczną kampanię reklamową, która pozwoli potencjalnym klientom dowiedzieć się o oferowanych przez niego produktach lub usługach. Dobry marketing jest oczywiście niezwykle ważny również w przypadku firm z dłuższym stażem. Właśnie dlatego warto rozważyć możliwość wykorzystania reklamy w kinie.

Reklamy kojarzą się wielu osobom ze spotami emitowanymi w telewizji albo radiu, a także z kampanią reklamową prowadzoną na łamach prasy. Media już od dawna wykorzystywane są w celach marketingowych, ponieważ pozwalają dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców, a tym samym umożliwiają zdobycie większej liczby klientów lub zainteresowanie konkretną ofertą wielu osób.

Ponieważ jednak reklamy nie należą do rzadkości, istotne znaczenie ma zdobycie uwagi konsumentów, a w tym zadaniu liczy się element zaskoczenia lub humoru, dobrze przygotowany spot, a także kanał przekazu. Warto wiedzieć, że oprócz telewizji świetnie w tej roli sprawdzi się również kino.

Skutecznie i precyzyjnie

Jeśli chodzi o media reklamowe, reklamy w kinie są jednym z najbardziej skutecznych kanałów przekazu. Przede wszystkim wiele zależy od warunków, w jakich reklama jest emitowana. W sieci kin Multikino spoty są wyświetlane już po wygaszeniu świateł, przez co widzowie w większym stopniu skupiają się na przekazie, a tym samym efektywniej zapamiętują treści.

Oczywiście nie można też zapominać o jakości dźwięku i obrazu – na dużym ekranie i przy wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu nagłaśniającego odbiór reklamy jest zwyczajnie przyjemniejszy, niż ma to miejsce w przypadku telewizji. Reklama w kinie jest ponadto znacznie bardziej skuteczna ze względu na możliwość dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców.

Multikino oferuje kilka rodzajów kampanii on screen, a więc emisję spotu przed wszystkimi seansami w całej sieci kin, przed wybranymi filmami całej sieci lub w wybranych kinach, a także przed konkretnymi filmami. W jaki sposób przekłada się to na skuteczność prowadzonej w ten sposób kampanii? Różne gatunki filmowe gromadzą nieco inną widownię – komedie romantyczne najchętniej oglądają kobiety, filmy akcji gromadzą najczęściej mężczyzn, zaś animowane – całe rodziny.

Zależnie więc od docelowej grupy odbiorców można wybrać najlepszy pakiet reklamy on screen zapewniający wysoką skuteczność. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną istotną kwestię – widzowie kin to zazwyczaj osoby aktywne zawodowo, wykształcone i dobrze zarabiające, stąd też stanowią oni atrakcyjną grupę odbiorców.

Poza ekranem

Reklama w kinie to przede wszystkim spoty wyświetlane na dużym ekranie, ale nie tylko. Kampania prowadzona poza salą kinową, a więc reklama off screen, stanowić może doskonałe jej uzupełnienie. Na czym ona polega? Przede wszystkim na zagospodarowaniu przestrzeni w holu głównym na potrzeby kampanii.

Najczęściej stosowane są spoty emitowane na ekranach w korytarzu, ekspozycje, ulotki, roll upy czy różnego rodzaju naklejki na podłogach. Takie rozwiązanie pozwala zwiększyć skuteczność reklamy on screen.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 24 times, 1 visits today)