O tym, jak istotna dla poziomu sprzedaży  jest ogólna opinia klientów o firmie, nie trzeba nikogo przekonywać. Podejmowanie działań mających na celu ocieplenie wizerunku i ogólnie pojęta praca nad dobrym PR ma nie tylko głębokie znaczenie dla naszego biznesu, ale też pozwala zaangażować się w wartościowe inicjatywy społeczne.

 

Im cieplejszy wizerunek sprzedawcy, tym łatwiej jest zdobyć mu potencjalnych nabywców. W pewnym momencie zaczyna działać efekt kuli śnieżnej, co skutkuje napływem nowych klientów dzięki temu, że zadowoleni kontrahenci polecają sobie nawzajem usługi konkretnego dostawcy. Oto trzy sposoby, które pozwolą wykorzystać możliwości, jakie daje przedświąteczny czas, aby możliwie jak najlepiej zapisać się w świadomości klientów.

Zaangażuj się w akcję charytatywną…

Przykłady wartościowych inicjatyw można mnożyć. Warto iść w ślady firm, które angażują się w typowo świąteczne inicjatywy – na przykład kompletują prezenty w ramach projektu “Szlachetna Paczka” lub uczestniczą w zbiórkach żywności, odzieży i zabawek dla dzieci z domów dziecka. Wielu przedsiębiorców angażuje się także w zbiórki artykułów zoologicznych dla zwierząt ze schroniska.

…lub zorganizuj ją samodzielnie

W dość prosty sposób można zaangażować pracowników w tego typu projekty. Każdy zazwyczaj dysponuje jakimiś zbędnymi kocami, ubraniami, zabawkami. Jako organizator, możesz zasponsorować transport – poczta polska, kurier lub dowóz własny jest stosunkowo niewielkim kosztem, a korzyści jest wiele:

  • integracja pracowników – wspólne pomaganie potrzebującym pozwoli zespołowi lepiej się poznać w niestandardowej, półformalnej sytuacji,
  • działanie na korzyść PR-u wewnętrznego – jako pracodawca pokazujesz swoją cieplejszą, “ludzką” twarz,
  • jeśli zdecydujesz się, na przykład, zdać relację z przebiegu projektu na stronie internetowej bądź profilu facebookowym, także klienci będą mieli możliwość poznania cię z lepszej strony.

Złóż wizytę kluczowym klientom

Nie sposób odwiedzić wszystkich klientów, jednak bardzo korzystnie na twój PR wpłynie, jeśli zdecydujesz się spotkać chociaż z częścią z nich. Na pewno będą mile wspominać twoją wizytę, szczególnie, jeśli zdecydujesz się sprezentować im jakieś miłe upominki. Nie musi to być nic wystawnego, jednak smakołyki pozostawione w firmowej kuchni sprawią, że pracownicy jeszcze długo po świętach będą mile cię wspominać, parząc poranną kawę. Dodatkowo, półformalna atmosfera sprzyja szczerej rozmowie i pozwala lepiej poznać samego klienta i jego potrzeby. Tym kontrahentom, których nie dasz rady odwiedzić osobiście, możesz wysłać życzenia świąteczne oraz podarować gadżety – na przykład firmowy kalendarz, długopis, zestaw breloczków. Poczta polska, kurier jak i same gadżety bądź słodkie upominki to niewielki koszt. Wydatek na te eleganckie gesty pomoże ci jednak trwale zapisać się w pamięci klientów.

 

(Visited 166 times, 1 visits today)