Współcześnie marketing przybiera wiele oblicz. Promować firmę i jej działania można między innymi poprzez wydarzenia (tzw. eventy). Ta technika ma nawet swoją nazwę – event marketing. Jesteś ciekawy, czy to może działać? Sprawdź, jakie są zalety marketingu wydarzeniowego, dlaczego warto w niego inwestować i jak robić to najlepiej.

Współcześnie marketing przybiera wiele oblicz. Promować firmę i jej działania można między innymi poprzez wydarzenia (tzw. eventy). Ta technika ma nawet swoją nazwę – event marketing. Jesteś ciekawy, czy to może działać? Sprawdź, jakie są zalety marketingu wydarzeniowego, dlaczego warto w niego inwestować i jak robić to najlepiej.

Na czym polega event marketing?

Event marketing, lub w polskiej wersji marketing wydarzeniowy, to technika polegająca na promowaniu firmy i dążeniu do realizacji jej celów biznesowych poprzez różnego rodzaju wydarzenia. Event marketing najczęściej kojarzy się z imprezami organizowanymi przez firmy, ale może obejmować również ich sponsorowanie lub po prostu uczestnictwo w eventach (np. w roli prelegenta czy gościa). W jaki sposób wpływa to na sukces firmy? Efekty mogą być różnorodne! Przemyślane działania w tym zakresie bywają jednak bardzo korzystne.

Event marketing wciąż zyskuje na popularności, gdyż charakteryzuje się wysoką efektywnością, o ile jest prawidłowo prowadzony. Dlatego też powstaje coraz więcej agencji eventowych, czyli firm wyspecjalizowanych w organizacji wydarzeń na rzecz firm i doradztwie w zakresie event marketingu.

Współpraca z agencją zwykle jest najlepszym pomysłem, jeśli zależy Ci na uzyskaniu określonych rezultatów poprzez swoje działania. Zapewnia bowiem profesjonalną organizację eventu, optymalne wykorzystanie budżetu oraz know-how na temat najskuteczniejszych praktyk.

Efekty event marketingu

Jakie korzyści może przynieść event marketing? Jest tego naprawdę sporo! Wszystko zależy jednak od tego, jak prowadzone są działania. Najczęściej tego rodzaju techniki wykorzystuje się w celu:

  • podnoszenia świadomości marki – dotarcia z nią do szerszego grona odbiorców, zwiększenia rozpoznawalności jej nazwy czy logo;
  • budowania lub poprawy wizerunku firmy – stworzenia pozytywnych skojarzeń wśród klientów, partnerów biznesowych, a także pracowników;
  • zdobycia nowych odbiorców – dotarcia do nowych klientów, którzy pomogą zwiększyć sprzedaż i zyski firmy;
  • podtrzymania relacji z obecnymi klientami – pokazania odbiorcom, że dba się o ich potrzeby i wzmocnienia więzi, które łączą ich z daną marką;
  • poprawy relacji z pracownikami – podniesienia morale, poprawy opinii o firmie i relacji w zespole, wykształcenia lepszej kultury korporacyjnej itp.;
  • pozyskania nowych, wartościowych pracowników – pokazania się jako przyjazna firma, w której warto się zatrudnić.

Co więcej, event marketing może być w tych dziedzinach bardzo skuteczny. Wystarczą odpowiednie podejście i organizacja. Realne korzyści, które w dłuższej perspektywie zwykle przenoszą się na większe zyski, to jedna z największych zalet event marketingu. Sprawiają one również, że ta technika po prostu się opłaca.

Pozostałe zalety event marketingu

Dlaczego jeszcze warto postawić na event marketing? Ponieważ przy dobrej realizacji zapewnia on również:

  • możliwość bezpośredniej komunikacji z wybraną grupą docelową,
  • łatwość dotarcia do określonych odbiorców,
  • szybką informację zwrotną,
  • możliwość niemal dowolnego kreowania wizerunku marki.

Główne ryzyko polega na nieprzemyślanej lub niewłaściwej organizacji eventu – wówczas może on bardziej zaszkodzić niż pomóc. To właśnie dlatego agencja eventowa jest tak przydatnym partnerem. Współpraca ze specjalistami zdecydowanie zwiększa szanse na sukces.

Event marketing – dlaczego warto?

Event marketing można wykorzystać w zasadzie w każdej branży. Szkolenie, prezentacja produktu, konferencja, bankiet, jubileusz, impreza integracyjna – to tylko niektóre przykłady eventów, jakie mogą pomóc w osiągnięciu określonych celów biznesowych.

Warto spróbować przede wszystkim dlatego, że eventy wciąż są skuteczne jako narzędzia marketingowe. Trendy w tej dziedzinie nieustannie się zmieniają, a obecni klienci nie przepadają za nachalną promocją i reklamą. Dobrze zorganizowane wydarzenie może jednak działać na nich bardzo pozytywnie, oferując Twojej firmie ogromne korzyści. Pamiętaj jedynie, by działać w sposób przemyślany i najlepiej z pomocą fachowców.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 10 times, 1 visits today)
Grupa Marketingowa PodstawyBiznesu