Zgodnie z polskim prawem, przedsiębiorcy nie są zobowiązani do posiadania lokalu biurowego dedykowanego prowadzeniu działalności gospodarczej. W efekcie firmę można równie dobrze zarejestrować w domu i z niego też pracować.

Alternatywą dla takiego rozwiązania, cenioną z powodów praktycznych i wizerunkowych, jest tak zwane wirtualne biuro. Jak działa i jakie są jego zalety? Kiedy zdecydować się na wirtualny adres firmy zamiast domowego? Podpowiadamy!

Wirtualne biuro – jak to działa?

Wirtualne biuro to nic innego jak adres, pod jakim przedsiębiorca prowadzi swoją działalność. Zakres usług świadczonych przez miejsca tego typu zależy od indywidualnych potrzeb klienta. Ten do swojej dyspozycji otrzymuje przede wszystkim prestiżowy adres w dogodnej i atrakcyjnej lokalizacji.

Usługi można rozszerzyć o dodatkowe zadania, takie jak obsługa korespondencji przychodzącej, obsługa recepcyjna czy przechowywanie dokumentów. To jednak nie wszystko, bo wiele wirtualnych biur udostępnia przedsiębiorcom również przestrzeń coworkingową – wygodne stanowisko pracy w przestrzeni wspólnej oraz kameralne mikrobiura.

Dla kogo wirtualny adres firmy?

Wirtualne biuro w Warszawie to doskonałe rozwiązanie dla tych firm, które planują zarejestrować działalność w stolicy lub jedynie potrzebują warszawskiego adresu do celów korespondencji. W ich przypadku kompleksowe usługi wirtualnego biura oznaczać będą nie tylko wygodę i prestiż, ale też znaczną oszczędność środków na wynajem osobnego lokalu biurowego.

Miesięczny koszt takiej usługi może wynosić nawet 50 złotych netto miesięcznie. Z usług biura wirtualnego chętnie korzystają między innymi:

  • freelancerzy,
  • start-upy,
  • firmy szkoleniowe i rekrutacyjne,
  • sklepy internetowe,
  • agencje marketingowe,
  • zagraniczne spółki,
  • firmy posiadające oddział w danym mieście.

Wirtualne biura, by sprostać indywidualnym potrzebom klientów, stale poszerzają zakres swoich usług. Olbrzymim wsparciem, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, może być doradztwo w zakresie rejestracji podmiotu gospodarczego.

Co kluczowe, polskie przepisy zezwalają na prowadzenie działalności pod wirtualnym adresem. Działanie to jest legalne, o ile istnieje możliwość zarejestrowania adresu firmowego pod adresem biura. Dlatego też firma świadcząca usługi w tym zakresie powinna posiadać prawo własności lokalu bądź umowę z której wynika, że może wynajmować go innym.

Centrum szkoleniowe Żoliborz – coworking i sale szkoleniowe

Siedziba firmy w domu – na co uważać?

Wielu przedsiębiorców na siedzibę swojej firmy wybiera własne mieszkanie. Nie bez powodu – to rozwiązanie pozwalające zoptymalizować czas i oszczędzić na wynajmie biura. Wydatki związane z eksploatacją mieszkania można też zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Rejestracja firmy pod adresem zamieszkania ma jednak wiele mankamentów. Co najważniejsze – przedsiębiorca swój adres zamieszkania może wykorzystywać do prowadzenia firmy wyłącznie wtedy, gdy dysponuje tytułem własności danego lokalu. Nie ma zatem możliwości rejestracji firmy w wynajmowanym mieszkaniu.

Z drugiej strony, przedsiębiorca, który zdecyduje się na prowadzenie firmy we własnym lokalu, w którym to wyodrębni konkretne pomieszczenia do celów działalności, poniesie wyższe koszty podatku od nieruchomości.

Co więcej, rejestrując działalność w domu, należy liczyć się z upublicznieniem adresu dla firmy. To oznacza, że bez problemu będzie można znaleźć go nie tylko na fakturach czy innych dokumentach, ale też w internecie. Naruszenie prywatności to nie wszystko – rejestracja firmy w domu oznacza też możliwość przeprowadzenia w nim urzędowej kontroli, co naraża przedsiębiorcę na dodatkowy stres i dyskomfort dla pozostałych mieszkańców.

Na koniec, choć nie najmniej ważne – rejestracja firmy w domu to kiepski pomysł, jeżeli zależy nam na budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy, a sama działalność opiera się na kontaktach z klientem. W tym przypadku znacznie lepszym wyborem będzie wirtualny adres biura.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 46 times, 1 visits today)
Grupa Marketingowa PodstawyBiznesu