Konkurencja w niektórych branżach bywa wręcz niewiarygodna. Wiedzą coś o tym szczególnie właściciele i managerowie restauracji. O serca, żołądki i portfele klientów walczy rosnąca liczba lokali gastronomicznych. Czy da się przeżyć w tej swoistej dżungli? Jak zdobyć nowych klientów?

 

Jeszcze dwadzieścia kilka lat temu nie trzeba było robić nic. Co więcej, można było popełniać niezliczone błędy, gafy i marketingowe faux pas, a klienci jak na złość – pchali się drzwiami i oknami. Dziś sytuacja zmieniła się diametralnie, o 180 stopni. Dziś to klient jest dobrem cenionym i poszukiwanym.

Jak rozreklamować restaurację?

Oczywiście najlepszym sposobem jest serwowanie dań o niezrównanym smaku w niewiarygodnie niskiej cenie. Niestety, rzeczywistość nie jest tak różowa. Masowe rozdawanie ulotek, zatrudnianie tzw. „naganiaczy”, reklamy prasowe, radiowe, internetowe, marketing szeptany zwany niejednokrotnie słusznie także „szemranym”, do tego różnego rodzaju promocje czy wydarzenia specjalne. Sposobów na wyprzedzenie konkurencji jest naprawdę sporo.

Gadżety reklamowe

Świetnym pomysłem na rozszerzenie działań marketingowych są różnego rodzaju gadżety, czyli przedmioty codziennego użytku, które oprócz swej pierwotnej roli pełnią także funkcję reklamową. Jednak aby ich skuteczność była satysfakcjonująca, powinny one spełniać dwa kryteria: po pierwsze estetyka i jakość wykonania.

Wszelkie niedoróbki i zaniedbania w tym zakresie (postawienie na tanie produkty rodem z Chin) – na dłuższą metę okażą się strategią zupełnie chybioną. Dlatego też tak ważne jest by gadżety (popielniczki, bilonówki, boksy na paragony itp.) przyciągały wzrok nie tylko świetnym designem i walorami użytkowymi, lecz także europejskim standardem jakości.

Drugą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest kontekst, w jakim będą znajdować się nasze nośniki reklamy. Jeśli przypominacie sobie samochody w stanie wręcz agonalnym obklejone reklamami i jeżdżące po najbardziej zatłoczonych ulicach miast, to wiecie, że takie akcje mają skutek zupełnie odwrotny do zamierzonego.

Podsumowując – dobry gadżet jest świetnie wykonany i co istotne – lubi brylować w dobrym towarzystwie. Nie mówiąc już o tym, że nie znosi on samotności, czyli miejsc z rzadka odwiedzanych przez ludzi.

 

Jeśli należysz do tych, którzy wykorzystują każdą nadarzającą się okazję do tego, by zdobyć nowych klientów dla swojej restauracji, koniecznie zobacz to, co przygotował dla Ciebie producent materiałów reklamowych, firma Noex.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 67 times, 1 visits today)