Dawniej stoisko targowe ograniczano do dużej lady wystawienniczej, na której przedsiębiorca prezentował swoje produkty czy ulotki informacyjne na temat usług. Te czasy już minęły – dzisiaj za sukces na targach w dużej mierze odpowiadają estetycznie zagospodarowane, wyróżniające się i przyciągające wzrok przestrzenie. Nic dziwnego – samo pokazanie się na targach nie wystarczy. Trzeba również wiedzieć, jak zaprezentować firmę, żeby nie zniknąć wśród dziesiątek przedstawicieli tej samej branży. Jak zaprojektować i stworzyć stoisko firmowe, żeby wzbudzić zainteresowanie klienta na dłużej?

 

Oryginalność kluczem do sukcesu

Udział w targach branżowych może przynieść wiele korzyści. Może, ale nie musi. Jadąc na tego typu imprezę nieprzygotowanym, nie ma co liczyć na zainteresowanie klientów. Warto pamiętać, że w targach biorą udział dziesiątki firm oferujących podobne lub takie same produkty i usługi. Dlatego istotną kwestią jest zadbanie o estetykę wizualną stoiska wystawienniczego. – Nawet niewielką przestrzeń można odpowiednio zagospodarować, zadbać o jak najlepszą prezentację przedmiotu i ciekawe rozwiązania czyniące stoisko oryginalnym i zwracającym uwagę – stwierdza specjalista AA Studio Kombiko. Jeżeli regulamin tego nie zabrania, możliwe jest tworzenie pięknych i wyjątkowych instalacji, stosowania ciekawych rozwiązań itd. Profesjonalne studia targowe zajmujące się projektowaniem i przygotowaniem stoisk są w stanie spełnić niemal każdą wizję klienta lub zaproponować własną, estetyczną, ale spójną z wizerunkiem jego firmy – dodaje.

Bez względu na to, czy stoisko zostanie przygotowane samodzielnie czy przez profesjonalistów, należy postawić na oryginalność. Trzeba zagospodarować przydzielone metry tak, aby na siebie zarobiły. Miejsce musi z daleka zapraszać. Tu nie wystarczą konkurencyjne ceny, bo bez zwrócenia uwagi potencjalnych klientów żaden z nich się o tych cenach nie dowie.

Jak powinno wyglądać stoisko targowe?

Mniejsza powierzchnia stoiska nie musi oznaczać mniejszego budżetu firmy, najczęściej to wyraz dobrze przemyślanej i dobranej strategii. Stoisko nie może sprawiać wrażenia pustego. Z drugiej strony ilość folderów, produktów czy innych przedmiotów nie może sprawiać wrażenia upchniętych tam na siłę lub co gorsza przez przypadek. 

Pomocne w promocji mogą się okazać bannery i tak zwane potykacze. Umieszczone tuż przy wejściu, od razu zwrócą uwagę wchodzących gości. Także zabudowa stoiska targowego powinna obejmować co najmniej jeden banner, tak aby odwiedzający goście mogli je z daleka zobaczyć. Ciekawą i oryginalną opcją są również telebimy. Można wynająć kilka mniejszych lub jeden duży. Ruchomy obraz dużo lepiej działa na wyobraźnie i zwraca uwagę. Zawsze należy zadbać o widoczne logo firmy; zabudowa i sposób prezentacji produktów nie powinny też pozostawiać wątpliwości, w czym konkretna firma się specjalizuje.

Niezbędnym elementem składowym promocji jest sam wizerunek pracowników. Osoby obsługujące stoisko powinny wyglądać profesjonalnie, ale przede wszystkim adekwatnie do okoliczności. Zbyt formalny strój może tworzyć dystans w stosunku do odwiedzających. Z drugiej strony dżinsy i koszulki też nie są najlepszym rozwiązaniem. Ubiór pracowników powinien stanowić spójną, estetyczną całość. Odwiedzający nie powinni mieć wątpliwości, kto jest obsługującym, a kto klientem.

Zaprojektowanie i realizację stoiska targowego najlepiej zlecić profesjonalistom. Najlepsze studia targów i reklamy mają odpowiednie doświadczenie i potrzebną wiedzę, znają mnóstwo ciekawych i oryginalnych zabiegów mogących uczynić każde stoisko wyjątkowym. Dzięki profesjonalistom przestrzeń zostaje zagospodarowana idealnie i w oparciu o kreatywne rozwiązania. Warto poszukać dobrej firmy proponującej tego typu usługi. Te należące do najbardziej wykwalifikowanych, tak jak AA Studio Kombiko, zajmują się tworzeniem przestrzeni targowych zarówno w kraju jak i za granicą – podsumowuje specjalista firmy z Poznania.

 

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

  • stoisko targowe
(Visited 228 times, 1 visits today)