Skaner to dla wielu osób absolutnie podstawowy sprzęt, pozwalający na digitalizację papierowych dokumentów i tym samym pozwalający na prowadzenie wielu projektów w cyfrowym świecie. Ze względu na znaczenie, jakie ma on w wielu dziedzinach naszego życia, jego wybór warto dobrze przemyśleć. Dla osób, które nie wiedzą, na jakie czynniki należy zwrócić szczególną uwagę przy wyborze tego typu urządzenia, przygotowaliśmy krótki poradnik. Wyjaśniamy w nim, jakie parametry są najważniejsze, kiedy rozglądamy się za skanerem – zarówno do profesjonalnych zastosowań, jak i zwykłego, domowego użytku. Zapraszamy do lektury.

  1. Jak wybrać skaner? Urządzenia mobilne
  2. Na co zwrócić uwagę przy wyborze skanera dla fotografa?
  3. Skaner do domu lub małego biura. Jak go wybrać?
  4. Skaner dla sporej firmy lub instytucji. Jak znaleźć najlepszy?

Jak wybrać skaner? Urządzenia mobilne

Skaner mobilny jest przydatny między innymi dla przedstawicieli handlowych czy biznesmenów. Jeśli chodzi o modele pozwalające na skanowanie dokumentów w różnych miejscach, prym wiodą skanery ręczne, wymagające manualnego przesuwania po kartce. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że w sklepach znajdziemy również mobilne skanery płaskie lub szczelinowe, jednak te nie są tak poręczne i zajmują więcej miejsca.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze skanera dla fotografa?

Fotografowie, graficy i przedstawiciele innych twórczych zawodów od skanera oczekują przede wszystkim wysokiej jakości wykonywanych skanów. Tej jednak nie zapewniają wszystkie urządzenia. W pierwszej kolejności należy odrzucić skanery z najniższej półki cenowej – szansa na to, że będą skanować w wysokiej rozdzielczości jest właściwie zerowa. Najlepszym wyborem okaże się na pewno kupno jednego ze skanerów specjalistycznych, przystosowanych do potrzeb fotografów.

Skaner do domu lub małego biura. Jak go wybrać?

Urządzenie domowe nie musi spełniać rygorystycznych wymagań – zarówno, jeśli chodzi o jakość skanowania, jak i jego wydajność. Dużo ważniejsze okazują się natomiast inne czynniki – przystępna cena oraz niskie koszty eksploatacji. Ze względu na wygodę i oszczędność miejsca, dobrze sprawdzą się zaś urządzenia wielofunkcyjne, łączące w sobie funkcjonalność drukarki, skanera i kserokopiarki.

Skaner dla sporej firmy lub instytucji. Jak znaleźć najlepszy?

Tu kluczowa jest ich wydajność oraz obecność dodatkowych funkcji – na przykład oprogramowanie OCR oraz te rozpoznające pismo odręczne. W biurze wręcz niezbędna okaże się też łączność bezprzewodowa oraz możliwość współpracy z wieloma komputerami jednocześnie.

 

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 17 times, 1 visits today)