W aktualnych czasach język angielski zyskał miano języka ogólnoświatowego – językiem tym mówi przeszło 1,5 miliarda osób. Większość z nas uczyła się go w szkole, bądź poznała ten język dzięki internetowi i jego obecności w popkulturze. Jest to język bez którego trudno aktualnie wyobrazić sobie prowadzenie jakiegokolwiek biznesu, zwłaszcza, jeśli planujemy nawiązywać kontakty z zagranicznymi kontrahentami.

Statystycznie drugim najpopularniejszym językiem na świecie jest język chiński, inaczej zwany mandaryńskim – mówi nim aż 1.3 miliarda osób, a dla większości osób jest językiem ojczystym. W ostatnich latach rynek chiński znacząco się rozwinął i otworzył na świat, co skutkuje większym zainteresowaniem chińską kulturą oraz chińskim rynkiem biznesowym. W 2018 roku wartość obrotów pomiędzy Chinami a Stanami Zjednoczonymi oscylowała stale na poziomie około 120 miliardów dolarów, co wynosiło aż 3,5% światowych obrotów. Stąd można śmiało wywnioskować, że językami na które w biznesie warto zwrócić uwagę będą właśnie angielski i chiński.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na Państwo Środka prowadząc biznes?

W ciągu ostatnich 30 lat Chiny bardzo umocniły swoją pozycję na rynku światowym. Ich dynamiczny rozwój sprawił, że udział USA oraz Unii Europejskiej w światowym PKB spadł o 12 procent. W ciągu tych paru dekad Chiny urosły do rangi światowego eksportera towarów, stając się jedną z głównych potęg gospodarczych, a dodatkowo przewiduje się, że pozycja Państwa Środka jedynie umocni się w następnych latach. Wiele firm, również polskich, obecnie decyduje się na współprace biznesowe lub wejście na rynek chiński, który można nazwać jednym z najprężniej rozwijających się oraz jednym z najbogatszych rynków na świecie. Warto rozważyć wejście na rynek chiński szczególnie, że potencjalna współpraca handlowa może się wiązać ze sporym zyskiem.

Dynamika oraz rozwój chińskiej gospodarki jednak nie wiąże się jedynie z firmami chcącymi wejść na rynek azjatycki. Coraz częściej chińskie korporacje wchodzą na rynki europejskie, a ich udział na naszym rynku ciągle wzrasta. Jednocześnie, w związku z rozwojem Chin, wzrasta zapotrzebowanie na znajomość języka chińskiego.

Trudność języka chińskiego

Niestety, dla większości Europejczyków język chiński może być nie lada wyzwaniem. Ogromna ilość (aż 50 tysięcy!) znaków, subtelne różnice w tonacji, które mogą nie być łatwo zauważalne dla osób nieobytych z językiem mandaryńskim mogą być trudnością. Same znaki pisane języka chińskiego nie rozróżniają różnic w tonacji i wymowie konkretnych słów, więc osobie, która korzysta jedynie z automatycznego tłumaczenia dostępnego w internecie łatwo jest popełnić błąd. Stąd, chcąc wejść na rynek chiński, warto skorzystać z usług profesjonalnego tłumacza chińsko-polsko-angielskiego. Upewni się on, że relacje biznesowe będą na najwyższym poziomie, a znajomość kultury i etykiety chińskiej może znacząco wpłynąć na zaufanie chińskiego kontrahenta.

Profesjonalny tłumacz chiński może znacząco usprawnić i pomoże zrozumieć niuanse chińskiej etykiety biznesowej. Na polu biznesowym każda pomyłka może nieść ze sobą konsekwencje prawne, finansowe, bądź wizerunkowe, stąd trzeba zwrócić szczególną uwagę na wybór profesjonalnych usług tłumaczenia. Profesjonalne tłumaczenia zarówno mandaryńskiego jak i angielskiego znacząco ułatwią kontakty z zagranicznymi kontrahentami osobom, które szukają nowych dróg rozwoju dla swojego biznesu. Inwestycja w profesjonalną usługę tłumaczenia zarówno angielskiego jak i chińskiego może być szansą na rozwój biznesu na rynkach zagranicznych.

(Visited 4 times, 1 visits today)