Leasing staje się coraz popularniejszym sposobem na finansowanie zakupu firmowej floty. Przedsiębiorcy cenią sobie ten model nie tylko ze względu znaczące oszczędności podatkowe, ale i możliwość wypracowania indywidualnych warunków, o które trudno przy współpracy z instytucjami finansowymi.

Dziś podpowiadamy, o czym powinien wiedzieć przedsiębiorca zanim zdecyduje się na podpisanie umowy z leasingodawcą.

Leasing obniża koszty prowadzenia firmy

Zgodnie z przyjętymi podstawami prawnymi, od 1 kwietnia 2014.r przedsiębiorca, którzy podpisał umowę z leasingodawcą może odliczyć odpowiednio:

•    100% podatku VAT: jeśli samochód jest eksploatowany wyłącznie w celach firmowych,
•    50% podatku VAT: jeśli samochód jest eksploatowany zarówno do celów firmowych, jak i prywatnych.

Przed 1 kwietnia ustawodawca pozwalał na odliczenie 60% podatku VAT do wysokości 6 tys. złotych. 100-procentowe odliczenie dotyczyło samych części eksploatacyjnych auta oraz usług serwisowych.

Wszystkich szczegółowych postanowień szukaj w umowie

Przed podpisaniem ostatecznej umowy leasingowej, przedsiębiorcy powinni zwrócić szczególną uwagę na tzw. Tabele Opłat i Prowizji, które mogą kryć w sobie wiele dodatkowych kosztów operacyjnych.

Dotyczy to m.in. kwestii obsługi opłat mandatowych, a także sposobu eksploatacji samego auta – np. podczas użyczenia go osobie trzeciej.

Z bankiem nie wynegocjujesz warunków, z leasingodawcą tak

Leasing jest znacznie korzystniejszym rozwiązaniem od kredytu samochodowego i to nie tylko ze względów podatkowych (poziom odliczeń przy kredycie jest ograniczony).

Przedsiębiorca może negocjować sposób leasingowania auta w naprawdę szerokim zakresie, a w tym m.in. w zakresie obsługi logistycznej, serwisowania pojazdu, a także wysokości kwoty początkowej i wielu pozostałych.

Leasing także na zakup auta używanego

Leasingodawcy są otwarci także jeśli chodzi o finansowanie zakupu auta z rynku wtórnego. Warunki współpracy bywają różne w zależności od wieku, ale i tak warunki jakie proponują firmy są na ogół znacznie mniej restrykcyjne od tych określanych przez instytucje finansowe.

Artykuł dzięki uprzejmości firmy www.cls.pl

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 80 times, 1 visits today)