Czy parasole dla firm to przeżytek czy nadal modny gadżety? Jak zaprezentować logo na parasolu reklamowym? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? I jakich cen się spodziewać? W dzisiejszym wpisie porozmawiajmy trochę o gadżetach dla Klientów.

Rodzaje parasoli reklamowych

Na wstępie wyjaśnijmy, że przez parasole dla firm, czyli takie, na których można nadrukować swój logotyp lub grafikę reklamową rozumie się powszechnie dwa rodzaje parasoli:

  1. duże parasole ogrodowe, które stoją zazwyczaj w ogródkach restauracyjnych,
  2. parasole przeciwdeszczowe, które rozdawane są Klientom B2B i B2C jako prezenty lub dodatki do zakupu.

Wśród tych pierwszych, spotkać można takie ze środkowym lub bocznym masztem. Wśród tych drugich, dużo częściej wybieranych jako gadżety reklamowe rozróżnić możemy przede wszystkim parasole długie oraz składane, kieszonkowe. Jeśli jednak przyjrzeć się bliżej ofercie dostępnej na rynku, dzielą się one na jeszcze więcej typów – m.in. eleganckie z zawijaną rączką, długie, nowoczesne, odblaskowe, ekologiczne, przezroczyste, odwracane PuTup i wiele innych.

Parasole dla firm – dobry gadżet reklamowy czy przeżytek?

Przeciwdeszczowe parasole z nadrukiem reklamowym nadal są modne i chętnie wybierane przez firmy, które szukają dla siebie gadżetów reklamowych. Dlaczego? Istnieje ku temu kilka powodów:

  • są praktyczne – parasol to ten typ gadżetu, którego nie wyrzuca się do śmietnika, jak zwykłą ulotkę; można więc liczyć na to, że Klient zostawi sobie taki prezent na dłużej i co więcej, będzie z niego korzystać,
  • stanowią dobry nośnik reklamowy – w Polsce nie brakuje nam deszczowych dni, stąd jeżeli wybierzemy porządny parasol przeciwdeszczowy i ładnie zaprezentujemy na nim swoje logo, to nie tylko nasz Klient będzie sobie przypominał o naszej marce ilekroć wyjdzie z nim na ulicę, ale również zobaczą go przypadkowi przechodnie,
  • mają korzystne ceny – dobre jakościowo parasole reklamowe znaleźć już można od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych w zależności od wybranego modelu. Wbrew pozorom, nie jest to wcale aż tak dużo, bo wszyscy wiemy, że w dzisiejszych czasach nawet produkcja małych magnesów czy latarek z logo kosztuje niewiele mniej. A ten gadżet jest przynajmniej wystarczająco duży i solidny, żeby wywrzeć pozytywny efekt na naszym Kliencie.

Przykłady jak zaprezentować logo na parasolu reklamowym

To, co najważniejsze poza znalezieniem dobrze wyglądającego parasola w dobrej cenie to to, w jaki sposób chcemy zaprezentować na nim nadruk naszego logotypu. Ciekawe przykłady znaleźliśmy u producenta parasoli reklamowych, firmy Schirmmacher https://schirmmacher.pl/.

Najczęściej spotykanym nadrukiem jest reklama na jednym lub dwóch panelach parasola, przy czym jeśli decydujemy się na dwa panele, to warto aby były to przeciwległe części kopuły. W ten sposób zwiększamy widoczność naszej reklamy. Jest to najtańsza opcja, bo oczywiście im więcej nadruku, tym wyższy finalny koszt.

Nadruk na panelu nie musi jednak prezentować tylko logo firmy. Możemy tam przedstawić zdjęcie z naszym produktem, jakiś slogan, logotyp lub prostą grafikę, kojarzącą się ze specyfiką działania naszej firmy. Możemy też nadrukować logo pionowo w czterech miejscach kopuły parasola reklamowego.

 

Ciekawie wyglądają również parasole, gdzie zdecydowano się na nadruk całopowierzchniowy na zewnątrz lub wewnątrz parasola. Tak, dokładnie, wewnątrz też już można drukować. Tutaj na zdjęciu możecie zauważyć parasol reklamowy obserwatorium astronomicznego, gdzie w środku parasola umieszczono rozgwieżdżone niebo.

 

Bez znaczenia, na jaki parasol się zdecydujesz, pamiętaj, że zarówno jego styl, jak i kolorystyka powinny pasować do charakteru Twojej firmy. Dla przykładu, białe albo przezroczyste parasole przeciwdeszczowe zdecydowanie bardziej trafią do kobiet, a ciemne, większe i masywniejsze do mężczyzn.

 

Kilka przydatnych informacji: ceny, wielkość zamówienia i jakość

Jeśli chodzi o ceny, to już wspomnieliśmy o tym, że jeśli chcesz zakupić parasole dla firm, które są solidne, to koszty zaczynają się od kilkunastu złotych. Taniej oczywiście znajdziesz, ale upewnij się wówczas, że parasole wyglądają jak na zdjęciach i producent daje na nie gwarancję.

Dopytaj też czy mają jakieś certyfikaty albo są odporne na wiatr. Inaczej możesz się obudzić z dostawą czegoś, co będzie Ci wstyd rozdać swoim Klientom nawet za darmo. Rozsądnym rozwiązaniem jest tu szukać zakupu nie tylko przez agencje reklamowe, ale przede wszystkim bezpośrednio u producentów parasoli z nadrukiem reklamowym. Ceny wychodzą wówczas atrakcyjniejsze.

Co do minimalnej wielkości zamówienia, to większość firm, specjalizująca się w tych gadżetach zaczyna od 100 sztuk, przy czym cenowo zaczyna się to wszystko opłacać przy 200-300 egzemplarzach. Najmniejszą minimalną ilość zamówień oferuje w tej chwili Schirmmacher https://schirmmacher.pl/, o którym już wspomnieliśmy. Jest to 48 sztuk, na co może sobie pozwolić, bo większość parasoli produkuje u siebie w UE i nie musi ich sprowadzać z Chin.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 29 times, 1 visits today)
Grupa Marketingowa PodstawyBiznesu