Rynek e-commerce znacząco różni się od tradycyjnych form sprzedaży. W internecie panuje dużo większa konkurencja i liczy się każdy sposób na przyciągnięcie do siebie klienta. Niewiele osób zdaje sobie sprawę jak istotne w procesie pozyskania i utrzymania klienta jest postawienie na odpowiednie opakowanie sprzedawanych produktów.

Pakowanie produktów w branży e-commerce

W przypadku handlu internetowego bardzo duże znaczenie mają wszystkie procesy związane z przygotowaniem towaru do wysyłki oraz jego skompletowania. To jak zabezpieczony jest produkt oraz jak prezentuje się w opakowaniu ma ogromne znaczenie dla odbioru danej firmy przez klienta. Kiepskie i mało profesjonalne opakowanie będzie wzbudzać raczej negatywne konotacje, podczas gdy wyjątkowe pudełko czy też torba reklamowa, w jakiej znajdzie się produkt wywoła uśmiech a może nawet zachwyt na twarzy klienta.

Ogólnie można przyjąć, że pakowanie produktów w wielkim skrócie polega na włożeniu danego towaru do pudełka, koperty czy też torby i zastosowaniu jakiejś formy zabezpieczenia jak folia bąbelkowa, czy też inny wypełniacz. Jednak czasy, gdy takie minimalistyczne podejście się sprawdzało są już dawno za nami. Teraz w walce o klienta trzeba również zapewnić mu wysokiej jakości, niestandardowe i wyróżniające się opakowanie.

Z całą pewnością należy więc w obecnych czasach unikać dwóch jeszcze całkiem częstych praktyk. Pierwsza to używanie opakowania produktowego jako opakowania wysyłkowego. Chodzi tutaj na przykład o naklejenie etykiety przewozowej bezpośrednio na karton fabryczny ze smartfona lub monitora. Drugi przypadek to owinięcie produktu wyłącznie folią stretch i użycie taśmy.

W pierwszym przypadku narażamy fabryczne opakowanie na uszkodzenie w trakcie transportu co na pewno wpłynie negatywnie na emocje, jakie odczuje klient, odbierając z rąk kuriera takową paczkę. Nie trzeba też dodawać, że jeżeli produkt został zakupiony jako prezent to zwyczajnie może doprowadzić to do tego, że klient będzie zmuszony odesłać towar. Nie wypada bowiem wręczyć komuś podarunku w uszkodzonym opakowaniu.

W drugim przypadku natomiast możemy zostać narażeni na dodatkowe opłaty ze strony firmy kurierskiej. Trzeba bowiem pamiętać, że przesyłki o niestandardowym kształcie będą obarczone w większości przypadków dodatkową opłatą za transport.

W związku z tym bardzo istotne jest pamiętanie o odpowiednim zapakowaniu produktu. Inwestycja w dodatkowe pudełko kartonowe, do którego umieścimy wysyłany towar oraz wypełniacze dadzą pewność, że towar nie ulegnie uszkodzeniu w trakcie transportu. Co ważne warto wykorzystać również opakowanie jako swoistą metodę marketingu i budowania brandingu marki. Firmy zajmujące się sprzedażą galanterii czy też odzieży powinny z całą pewnością zainwestować w torby reklamowe. Tego rodzaju torba z logo marki lub też jakimś chwytliwym sloganem reklamowym, w którym znajdzie się zamówiony przez klienta produkt będzie stanowić bardzo miły akcent, który sprawi, że cały proces zakupowy będzie w oczach klienta jeszcze bardziej pozytywny.

Co ważne forma reklamy przy użyciu toreb reklamowych wcale nie musi być droga, a ewentualne zyski w postaci klienta, który doceni wasz sklep i będzie chciał kontynuować zakupy w przyszłości może być z biznesowej perspektywy nieoceniona. Dlatego tak istotna jest inwestycja w dobre jakościowo i wyróżniające się opakowania.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 14 times, 1 visits today)