Hosting WWW to usługa niezbędna, jeśli chcesz prowadzić swoją stronę internetową. Firmy oferują serwery współdzielone, VPS oraz serwery dedykowane. Najtańszą usługą, odpowiednią pod strony firmowe, blogi czy serwisy z odwiedzinami na poziomie kilku tysięcy unikatowych użytkowników dziennie, są serwery współdzielone. Sprawdź, na co powinieneś zwrócić uwagę, zanim wykupisz taką usługę.

Jak wybrać hosting WWW?

Wybór hostingu może być zadaniem dosyć trudnym, szczególnie w przypadku niedoświadczonych webmasterów. Choć najczęściej opisy ofert zawierają wiele cennych informacji, to dla początkujących webmasterów część z nich może nie być zrozumiała. Co więcej, nie każdy klient firmy hostingowej zdaje sobie sprawę z tego, że ogólny opis oferty nie zawiera wszystkich informacji, jakie powinny interesować poszukującego serwera. Sprawdź zatem, na co powinieneś zwracać szczególną uwagę.

  • Darmowy test hostingu – to absolutna podstawa. Nie wybieraj usług serwerowych, których nie możesz za darmo przetestować. Najczęściej taki test trwa do 14 dni i jest to czas, w którym możesz ocenić działanie hostingu, jego szybkość, niezawodność, ale również zweryfikować jakość działania biura obsługi klienta. Co powinieneś zrobić, jeśli firma, której oferta cię interesuje, nie gwarantuje darmowego testu? Zrezygnuj z niej – darmowy test znajdziesz w sprawdzonych markach hostingowych.
  • Tani hosting, ale jak długo – usługi hostingowe oferowane są często w bardzo atrakcyjnych cenach. Na przykład tani hosting stron w AZ.pl jest dostępny w pierwszym roku za mniej niż 10 zł. Korzystając z takich promocji, zwracaj jednak uwagę na to, ile zapłacisz w kolejnym roku oraz czy skorzystanie z promocyjnej oferty nie będzie się wiązać z koniecznością użytkowania serwera przez minimum 2 lata. Oczywiście w przypadku atrakcyjnych warunków cenowych i sprawdzonego serwera takie zobowiązanie nie stanowi problemu.
  • Ilość transferu – za każdym razem, kiedy użytkownik odwiedza twoją stronę albo kiedy na swój serwer kopiujesz pliki, wykorzystujesz część transferu. Warto, żeby jego ilość była nieograniczona, choć miej świadomość, że strona mająca kilkaset odwiedzin dziennie nie będzie generować bardzo dużej ilości tego transferu. Pamiętaj również o tym, że brak ograniczeń wcale nie oznacza, że na tanim koncie hostingowym będziesz mógł prowadzić bardzo popularny serwis społecznościowy. Usługi hostingowe mają również ograniczenia związane z obciążeniem procesora, pamięci RAM i nie tylko.
  • Uptime – to czas nieprzerwanego działania serwera. Nie oczekuj jednak, że hosting będzie oferować tzw. SLA (Service Level Agreement) na poziomie 100 proc. Pamiętaj, że serwer również wymaga m.in. aktualizowania oprogramowania. Bierz pod uwagę oferty, w których SLA wynosi powyżej 99 proc., a najlepiej powyżej 99,9 proc.
  • Ograniczenia – w podstawowym opisie oferty znajdziesz najczęściej informacje o ograniczeniach w liczbie domen i adresów e-mail, powinieneś się również zainteresować maksymalną liczbą plików, jakie mogą się znajdować na serwerze, oraz dziennym limitem wiadomości e-mail. Własna domena e-mail, np. firmowa, może się wiązać z bardzo dużą liczbą wysyłanych wiadomości. Sprawdź koniecznie, ile wynosi limit. Możliwe, że taką informację otrzymasz dopiero po skierowaniu zapytania do BOK-u.
  • BOK – czyli biuro obsługi klienta. Być może wydaje ci się, że jego pomoc nie będzie ci potrzebna, ale z czasem może się to zmienić. Znaczenie powinny mieć szybkość odpowiedzi i jej zawartość merytoryczna. Jeśli na pomoc czekałeś kilka dni, to oczywiście nie warto brać pod uwagę takiej oferty. Podobnie jeśli próbowałeś się dodzwonić na infolinię, ale usłyszałeś, że jesteś 35. w kolejce na połączenie z konsultantem.

Pamiętaj o testowaniu usługi!

Wszystkie wymienione powyżej czynniki mają duże znaczenie, ale tym najważniejszym jest test usługi, w czasie którego powinieneś sprawdzić, jak ona działa. 14 dni to wystarczający czas, abyś mógł założyć stronę i przetestować wszystkie rozwiązania, jakie są dla ciebie aktualnie istotne.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 20 times, 1 visits today)