Innowacyjne rozwiązania, również mobilne, stają się już nie tyle luksusem, co koniecznością w usprawnieniu funkcjonowania hotelu. Dzięki nim można uzyskać przewagę konkurencyjną i skutecznie poprawić obsługę gości.

 

Klienci coraz częściej doceniają innowacje technologiczne wdrażane przez hotele, ponieważ nowoczesne systemy zwiększają komfort pobytu, automatyzują różne procesy i czynności związane z korzystaniem z usług hotelu. Wielu gości wręcz oczekuje, że będą mogli skorzystać z innowacyjnych udogodnień, jak system rezerwacji hotelowej online (np. iLumio) czy zamawianie różnych usług poprzez kanał cyfrowy bez wychodzenia z pokoju. Nie można także zapominać o rozwiązaniach mobilnych.

 

Czy warto stawiać na aplikacje mobilne?

Z danych TNS Polska wynika, że 58% Polaków posiada smartfon, a 21% korzysta z tabletów. Wielu z nich to potencjalni klienci hoteli. Badania HRS pokazują, że w Europie obecnie jeden na pięciu gości dokonuje rezerwacji pokoju właśnie za pośrednictwem urządzenia mobilnego, a 13% klientów hoteli robi to regularnie. Podobne tendencje widać również w Polsce.

W ciągu najbliższych kilku 3 lat ilość mobilnych rezerwacji może wzrosnąć nawet o 20%. Klienci doceniają takie rozwiązania przede wszystkim za łatwość i szybkość (źródło: http://www.e-hotelarz.pl/mht/?p=9808).

Nic dziwnego, że coraz więcej hoteli łączy rozwiązania mobilne z nowoczesnymi systemami rezerwacji, a także przygotowuje specjalne aplikacje dla swoich gości. Przykładem może być tak prestiżowy hotel, jak amerykański Ritz-Carlton, który jako jeden z pierwszych na świecie wdrożył własną aplikację na smartfony i szybko zostało to docenione przez jego gości.

 

Dobra aplikacja dla hotelu, czyli jaka?

Czym powinna się charakteryzować odpowiednio przygotowana aplikacja mobilna dla hoteli? Na pewno nie powinna tylko dublować tego, co klient może znaleźć na responsywnej stronie internetowej. Aplikacja taka powinna być dodatkowym kanałem komunikacji z klientem, ale nie warto nastawiać się, że przede wszystkim będzie dodatkowym sposobem na pozyskanie większej liczby rezerwacji, bo jej potencjał jest o wiele większy.

Co w takim razie powinno znaleźć się w aplikacji mobilnej? Najlepiej, jeśli będzie można znaleźć w niej na przykład informacje o atrakcjach turystycznych w pobliżu hotelu, o wydarzeniach kulturalnych, informacje na temat sklepów w sąsiedztwie, prognoza pogody, przelicznik walut. W aplikacji warto również umieścić menu restauracji hotelowej i umożliwić rezerwowanie stolika, a także zaprezentować ofertę hotelowego SPA.

Dobrym rozwiązaniem jest także wdrożenie takich rozwiązań, jak interaktywna telewizja hotelowa sterowana z poziomu smartfonu.

Oczywiście to tylko kilka przykładów, jak wielki potencjał drzemie w mobilnych aplikacjach i jak wiele usług można za ich pomocą zaproponować. Warto także zachęcić gości do pobrania takiej aplikacji na przykład kodem rabatowym.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 63 times, 1 visits today)