Każde przedsiębiorstwo oparte na profesjonalnie i aktywnie prowadzonych działaniach Public Relations powinno doskonale zdawać sobie sprawę z wagi wszelkiego rodzaju form reklamy oraz kultury wręczania firmowych upominków. Idealnym sposobem na reklamę, którą wręczamy klientowi, ale która nie będzie tak nachalna i banalna jak ulotka, jest klasyczna, pięknie zaprojektowana wizytówka.

Natomiast w kwestii podarunków najczęściej decydujemy się na wszelkiego rodzaju biurowe drobiazgi – długopisy, kubki, smycze itd. Wiele firm zdaje sobie sprawę z wagi każdego elementu, na który składa się wizerunek marki i proces przywiązywania się klienta, jednak problemem często jest mocno okrojony budżet. W tej sytuacji zbawienne okazują się rozwiązania kompaktowe, które skutecznie pełnią dwie lub więcej funkcji – doskonałym przykładem jest firmowy kalendarz.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z wagi reklamy na dzisiejszym rynku, bez niej firma praktycznie nie ma prawa wybić się i zostać zauważona wśród licznej konkurencji. Z tego względu inwestujemy w ulotki, plakaty, piny i wizytówki, które wręczamy klientom lub przechodniom na ulicy. Poza tym każde przedsiębiorstwo musi dzisiaj mądrze i skutecznie budować swój wizerunek, “tworzyć” pozytywne emocje i skojarzenia związane z usługą lub produktem oraz dbać o przywiązanie się do nas klienta. W tych kwestiach nie ma lepszego sposobu niż prezenty, nawet te drobne. Myśląc ekonomiczne można te dwa czynniki, reklamę i PR połączyć, decydując się na rozwiązanie, które będzie równie skuteczną formą marketingową, co upominkową. Niezdecydowanym klientom, dla których cena to ważna sprawa radzimy wykonanie kalendarza. Kilkanaście typów możliwych do stworzenia sprawia, że każdy zawsze znajduje coś dla siebie – stwierdza pracownik Drukarni Kolumb.

Zaletą kalendarza jest to, że dając go klientowi mamy niemal sto procent pewności, że poza miłym gestem (a więc pozytywnymi emocjami kojarzonymi z naszą firmą) wręczamy praktyczny gadżet, który obdarowany może umieścić w swoim biurze lub przy stanowisku pracy wystawiając nasze logo na widoku. W tym celu najlepsze są największe kalendarze plakatowe lub mniejsze, wieloplanszowe (każdy miesiąc równa się jednej planszy). W ich przypadku warto szczególną wagę przyłożyć do stworzenia lub wyboru głównej grafiki towarzyszącej logo firmy – niech przykuwa uwagę, ale w dobrym tego słowa znaczeniu, musi być estetyczna i dobrej jakości. Ciekawym pomysłem są kalendarze, gdzie na jednym podkładzie pojawiają się dwie, trzy, a nawet cztery plansze, dzięki czemu jednocześnie możemy zobaczyć kilka miesięcy (co ułatwia planowanie w dłuższej perspektywie). Decydując się na biuwar (podkład na biurko), poza kalendarzem i informacjami o naszej firmie zostawmy sporo wolnego miejsca na notatki. Obdarowany chętnie zostawi go u siebie na biurku jako formę podręcznego notesu (z reklamą naszego biznesu przy okazji). Dla wyjątkowego klienta lub zasłużonego podwładnego warto zainwestować w eleganckie kalendarze książkowe.

– Kalendarz to świetna forma prezentu zarówno dla klienta jak i dla pracowników, celem ich identyfikacji z firmą. Bez względu na wybrany typ warto powierzyć to zadanie drukarni zapewniającej dobre ceny, a przede wszystkim wysoką jakość wydruku. To swojego rodzaju wizytówka naszej firmy i jako taka powinna prezentować się doskonale – podsumowuje pracownik Drukarni Kolumb.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 186 times, 1 visits today)
Grupa Marketingowa PodstawyBiznesu