Ursus C-360 to jeden z najpopularniejszych ciągników polskiego producenta. Używany jest w wielu gospodarstwach rolnych w kraju, znany jest także za granicą. Jednym z opcjonalnych, ale bardzo przydatnych elementów konstrukcji traktorów, jest kabina, która ma bezpośredni wpływ na efektywność i wygodę pracy.

Pozwala na kontynuowanie działań nawet w niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Kabiny do ciągników Ursus C-360 wciąż są dostępne na rynku, ale wiele z nich to egzemplarze używane i po sporych przejściach. Można je jednak z powodzeniem odnowić i doprowadzić do doskonałego stanu, dzięki czemu będą służyć przez wiele kolejnych lat.

Usuwanie korozji

Pierwszą czynnością, którą trzeba wykonać, jest usunięcie korozji. Rdza wpływa nie tylko na wygląd, ale przede wszystkim osłabia konstrukcję i powoduje dalsze gnicie blachy. Stąd też na początku warto zająć się właśnie tą kwestią. Kabina do C-360 zbudowana jest z dość grubej blachy, więc nawet podczas intensywnego szlifowania powierzchni nie powinno dojść do żadnych uszkodzeń. Ostrożność trzeba jednak zachować w przypadku dachu, gdzie blacha jest o wiele cieńsza.

Gdy pozbędziesz się już rdzy, powierzchnię musisz stosowanie zabezpieczyć przed występowaniem zjawiska utleniania w przyszłości. Na początku warto rozprowadzić konwerter rdzy. Następnie czeka cię malowanie kabiny przy pomocy podkładu reaktywnego, np. epoksydowego. Warto nałożyć minimum 2-3 warstwy, aby ochrona antykorozyjna była skuteczna przez możliwie jak najdłuższy czas.

Dzięki tym zabiegom blacha będzie odizolowana od wpływu otoczenia, a kabina do C-360 stanie się zdecydowanie bardziej odporna na rdzę.

Nowy lakier

Aby kabina do C-360 była nie tylko stosownie zabezpieczona, ale również dobrze wyglądała, warto ją polakierować. W tym celu najpierw należy odczekać przynajmniej kilka godzin, aż wszystkie warstwy podkładu dokładnie wyschną.

Następnie powierzchnię trzeba zmatowić drobnym papierem ściernym, aby lakier lepiej się trzymał. Malowanie można przeprowadzić albo za pomocą farby na pędzel, albo lakierem nakładanym natryskowo. Rekomendowana jest druga metoda, ponieważ gwarantuje znacznie lepsze efekty.

Jeśli oczekujesz połysku, nałóż lakier bezbarwny na 2-3 zaaplikowane wcześniej warstwy lakieru bazowego. Kabina do C360 powinna zostać również zabezpieczona i pomalowana od środka, ponieważ tam także może pojawić się korozja. 

Aby praca przebiegała sprawnie i wygodnie, warto przed rozpoczęciem poszczególnych czynności ściągnąć kabinę z ciągnika. W przypadku lżejszych konstrukcji dwie osoby zdecydowanie powinny poradzić sobie z demontażem.

Zadbana kabina kabina do Ursusa C-360 będzie nie tylko cieszyć oko, ale przede wszystkim zachowa swoje walory użytkowe przez długi czas. Warto przy tym dodać, że głównym powodem, dla którego kabiny te najczęściej trafiają na złomowisko, jest przegnicie na wylot ramy nośnej.

Gdy do tego dojdzie, użytkowanie konstrukcji jest niebezpieczne, a naprawa bywa trudna i rzadko zapewnia oczekiwane rezultaty. Dlatego właśnie zaleca się, aby w ramach renowacji skupić się przede wszystkim na dogłębnym wyeliminowaniu rdzy i zabezpieczeniu powierzchni.

(Visited 21 times, 1 visits today)