Każdy przedsiębiorca, który wypuszcza na rynek swój produkt, czy to fizyczny, czy też usługę, powinien znać swoje prawa i obowiązki względem konsumenta. Ponieważ to on jest stroną silniejszą, musi się odpowiednio zabezpieczyć na wypadek roszczeń, jakie w oparciu o prawo konsumenckie może wysunąć praktycznie każdy konsument. Dzięki wsparciu, jakie udzielają prawnicy specjalizujący się w prawie konsumentów, można się uchronić przed wieloma nieprzyjemnymi sytuacjami.

Odpowiednia reklama

Reklama dźwignią handlu, jak mówi stare porzekadło. Sęk w tym, że współczesna reklama potrzebuje sztywnych ram i procedur, aby nie wprowadzać odbiorcy w błąd. Gdyby nie te zasady, każdy, kto nie schudł po zażyciu suplementów, albo nie pozbył się łupieżu po pierwszym użyciu nowego szamponu, mógłby domagać się odszkodowania od producentów.

Wprowadzając na rynek nowy towar lub usługę, trzeba mieć świadomość zasad, które kierują reklamą. Wiedząc co wolno powiedzieć, a czego nie, można uniknąć wielu roszczeń ze strony niezadowolonych klientów. Jeśli kampania nie narusza zasad prawa konsumenckiego, to nie trzeba się niczego obawiać. Każdy, kto nie ma pewności, czy postępuje słusznie, powinien skonsultować się ze specjalistą.

Prawo konsumenckie a gwarancja

Często jest tak, że pomimo przejrzystych zasad, klient upiera się co do reklamacji. Wszelkie procedury są spełnione, gwarancja trwa, natomiast jasno widać, że wina leży po stronie klienta. Wielcy przedsiębiorcy czy masowi wytwórcy towarów w takich sytuacjach z zasady przychylają się do głosu klienta i rekompensują jego stratę.

W przypadku mniejszych firm takie działanie wiąże się z dużymi kosztami, dlatego tak ważne jest umiejętne dociekanie prawdy przez przedsiębiorcę. Jeśli jakakolwiek sytuacja budzi wątpliwości, wsparciem może okazać się konsultacja z prawnikiem znającym prawo konsumenckie i umiejącym poradzić sobie z tego typu sytuacjami.

Jednak warto pamiętać, że lepiej zapobiegać, niż leczyć, co oznacza, że tworząc oferty i regulaminy sprzedaży, należy podpierać się znawcami tematu.

Konkurs z nagrodami

Będąc aktywnym użytkownikiem mediów społecznościowych, ale i konsumentem, z pewnością nie raz miałeś styczność z konkursami i loteriami, jakie organizują przeróżne przedsiębiorstwa. Jeśli i Ty myślisz o takim działaniu, które z pewnością jest dobrym krokiem w promocji marki, koniecznie zapoznaj się z przepisami. To one jasno określają, w jaki sposób można przeprowadzić tego typu działanie i jakie warunki powinny być spełnione, by przestrzegać prawa konsumenckiego.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 62 times, 1 visits today)