Wdrożenie systemu CRM to często konieczność i ostatnia szansa, by nie stracić klientów i nie dać się zdystansować konkurencji. Jednak wdrożenie musi być przemyślane. Dziś coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na rozwiązania Salesforce, oferowane w Polsce przez firmę Craftware.

Oferta Craftware jest rozbudowana, a firma elastycznie podchodzi do potrzeb klientów. Dzięki temu łatwiej uniknąć błędów przy wdrażaniu CRM-u. Które błędy powtarzają się najczęściej?

Szybkie wdrożenie, niedostosowane do celów biznesowych i specyfiki firmy

Wdrażanie systemu CRM to proces. Co prawda, niektóre firmy działające na zasadzie standardowego modelu biznesowego mogą skorzystać z gotowych rozwiązań i przeprowadzić szybkie wdrożenie, które okaże się skuteczne.

Czasem jednak lepiej sprawdza się wdrażanie systemu CRM krok po kroku, gdzie najpierw rozwiązuje się kluczowe problemy, a dopiero później wzbogaca usługę o kolejne elementy i funkcjonalności.

Wybór nieskalowalnej platformy CRM

Błąd może zostać popełniony już na etapie wyboru platformy CRM. Nie wszystkie rozwiązania zaprojektowane z myślą o dużych firmach są odpowiednie dla mniejszych przedsiębiorstw. Do tego dochodzi jeszcze specyfika konkretnej branży.

Dlatego lepiej wybierać platformy skalowalne, takie jak Salesforce, która nieprzypadkowo jest obecnie rynkowym liderem. Oferta Craftware dla biznesu obejmuje pełne dostosowanie systemu CRM do potrzeb konkretnego klienta.

Niejasna definicja celów biznesowych

Dostrzeżenie konieczności wdrożenia systemu CRM to tylko połowa sukcesu. Nawet jeśli klient dobrze zna swoje potrzeby, nie zawsze jest w stanie określić, w jaki sposób platforma CRM ma pomóc w realizacji konkretnych celów biznesowych.

Dlatego tak ważne bywa wdrażanie systemu krok po kroku. Równie istotna jest praca analityka biznesowego, który zrozumie cele i potrzeby klienta, a potem zaproponuje właściwe rozwiązania, przekaże je zespołowi projektowemu, na końcu zaś przetestuje system.

Brak elastyczności

Dobrze dobrany system CRM powinien służyć użytkownikowi przez wiele lat dzięki elastyczności i możliwości rozbudowy. Platforma Salesforce oferuje ponad 4000 aplikacji z dodatkowymi funkcjami.

Craftware natomiast dysponuje doświadczonymi zespołami projektowymi, które pomogą rozbudować i wzbogacić istniejący w firmie CRM.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 17 times, 1 visits today)