Tworzenie efektywnych treści w social mediach zależy od własnej kreatywności, ale i umiejętności planowania oraz dobrej znajomości formatów dostępnych na Facebooku. Należy również wiedzieć, które z dostępnych treści są najbardziej cenione przez algorytmy, ponieważ social media marketing i jego zasady ulegają wyjątkowo częstym zmianom.

Warto zacząć korzystać z kalendarza treści, uważnie obserwować aktualne trendy oraz zmiany wprowadzane przez Facebooka. Wiedza ta sprawi, że Twoje posty dotrą do wielu użytkowników. Poznaj ciekawe inspiracje i wskazówki, które pozwolą Ci tworzyć ciekawe treści!

Zwracaj uwagę na wymogi algorytmu

Unikaj clickbaitów, a skup się na naprawdę angażujących treściach. Puste interakcje nie są cenione przez Facebooka, dlatego zrezygnuj z postów, w których namawiasz do oznaczania innych użytkowników. Zwróć też uwagę na czas spędzany nad publikowanymi przez Ciebie postami, ponieważ im jest on dłuższy, tym bardziej zostanie doceniony przez algorytm.

Z tego powodu świetnie sprawdzają się obecnie transmisje prowadzone na żywo, które mają zdecydowaną przewagę nad zwykłymi formatami wideo. Facebook ceni również komentarze, co więcej, zyskały one przewagę nad udostępnianiem. Ogromne znaczenie ma też czas, czyli to jak świeży jest nasz post.

Post jest widoczny dla innych przez około dwie godziny, dlatego te nowe są bardziej cenione przez algorytm.

Postaw na wideo

Zwróć uwagę na to, że już niebawem większość publikowanych na Facebooku treści będzie miała formę wideo. Dlatego warto już teraz właściwie przygotować się do ich tworzenia. Postaw na orientację pionową – właśnie tak większość z nas ogląda filmy na urządzeniach mobilnych.

Eksperci polecają również tworzenie tzw. długich postów wyświetlających się na całym ekranie telefonu.

Zastanów się, do kogo się zwracasz

Poznaj swoich odbiorców i odpowiadaj na ich potrzeby. Spraw, by Twój produkt je zaspokajał. Cenimy rzeczy, które są dla nas przydatne, dlatego reklamy odwołujące się do potrzeb, tak dobrze się sprawdzają. Warto sięgnąć po narzędzie Answer The Public, które po wpisaniu zapytania pokazuje słowa kluczowe i ich różne kombinacje. Wszystko to pozwala na zrozumienie motywacji i potrzeb kierujących ludźmi.

Postaw na Real Time Marketing

Reaguj na to, co dzieje się wokół Ciebie. Obserwuj bacznie kulturę, media i politykę. Wybierz emocjonujące wydarzenie i szybko do niego nawiąż w bystry, a nawet zabawny sposób. Postów RTM nie da się zaplanować, jednak warto trzymać rękę na pulsie i być gotowym do działania!

Zacznij też korzystać z kalendarza i poszukuj nietypowych świąt – chociaż to nie RTM, pozwolą Ci one zaskoczyć swoich fanów i pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji.

Twórz ciekawe animacje

To format, który ma ogromny potencjał angażowania odbiorców  i wbrew pozorom jest łatwy w przygotowaniu. Dobry scenariusz nawet krótkiej historii z pewnością zostanie doceniony. Animacji na Facebooku wciąż jest niewiele, dlatego wykorzystując je na pewno się wyróżnisz.

Koniecznie wypróbuj aplikacje takie jak Biteable, Powtoon czy Crello, które pozwalają na tworzenie darmowych animacji.

Artykuł powstał we współpracy z czasopismem Social Media Manager.

(Visited 1 263 times, 1 visits today)