Wielka Brytania to coraz częstszy kierunek Polaków, którzy podejmują się prowadzenia biznesu. Anglia cechuje się nie tylko licznymi ulgami, przejrzystym systemem podatkowym i przychylnym spojrzeniem na kwestie formalne. Wiele osób, które wybiera UK jako miejsce rejestracji swojej działalności, ceni sobie również możliwość prowadzenia firmy z dowolnego miejsca na świecie, bez konieczności odbywania mało ciekawych wędrówek po urzędach.

Spora część przedsiębiorców zadaje sobie jednak liczne pytania dotyczące odprowadzania składek zdrowotnych i emerytalnych.

Jak płacić ZUS w Anglii?

Składki brytyjskie na tle polskiego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Zdawać by się mogło, że Polska to kraj elastyczny, który na każdym kroku stara się dostosować do sytuacji ekonomicznej, otaczając szczególną troską najmniejsze przedsiębiorstwa. Trzeba jednak wziąć pod uwagę pewien fakt: polskie przepisy, mimo swoich dość ustępliwych propozycji składkowych, nadal wypadają niezwykle blado na tle innych państw zagranicznych.

Odpowiednikiem polskich składek na rzecz ubezpieczenia społecznego na Wyspach Brytyjskich jest tamtejszy National Insurance Contribution. Anglia jednak, w przeciwieństwie do wielu innych krajów, wychodzi naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na prowadzenie działalności na jej terenie.

O tyle, o ile polski przedsiębiorca jest zobowiązany do ponoszenia comiesięcznych kosztów z tytułu składek zdrowotnych i emerytalnych, o tyle w UK wysokość tychże opłat oraz w ogóle konieczność ich uiszczania zależna jest od sytuacji finansowej firmy.

Spółka Limited w Anglii, a wysokość obowiązkowych składek.

Choć kwoty składek na ubezpieczenie społeczne w Wielkiej Brytanii wyróżniają się naprawdę dużą przystępnością w kwestii ich wysokości, warto już zawczasu zatroszczyć się o korzystniejsze warunki prowadzonego biznesu.

Aby wybrać najkorzystniejszą finansową opcję, trzeba bliżej pochylić się nad kwestią wysokości dochodu, który zobowiązuje brytyjskiego przedsiębiorcę do odprowadzania składek.
W przypadku spółki Limited będącej odpowiednikiem polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, jest to wynagrodzenie wyższe niż 8 652 funty, co równa się kwocie ponad 42 394 zł wolnej od jakichkolwiek składek.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że firmy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność mogą, zaliczyć gorsze miesiące, w których dochód nie będzie zbyt satysfakcjonujący, Wielka Brytania stanowi mocną konkurencję dla polskiego systemu ZUS.

Inne zalety rejestracji firmy za granicą w formie angielskiej spółki Ltd

Zwolnienia podatkowe w określonych sytuacjach jest kolejnym zagadnieniem, które należy przeanalizować, aby dopełnić obrazu ulg finansowych dla przedsiębiorców z zarejestrowaną na terenie Wielkiej Brytanii działalnością. Otóż kwestia uiszczania podatku w Anglii także dopasowuje się do potrzeb i sytuacji finansowej firm.

Podobnie jak w przypadku opłat związanych z ubezpieczeniem emerytalnym, dyrektor spółki LTD, którego przychód wynosi mniej niż 1041 funtów (5 104 złote) miesięcznie, jest zwolniony z płacenia podatku.
Jeżeli rozważasz rejestrację działalności na terenie Wielkiej Brytanii i chcesz poznać inne korzyści płynące z tego rozwiązania, zajrzyj tutaj.

 

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 22 times, 1 visits today)