Odpowiednio dobrana kolorystyka może wpłynąć na pozytywny odbiór sklepu przez klienta, a co za tym idzie – zachęcić go do dokonania zakupu. Jak dobrać kolorystykę do danej branży, aby wykreować z wnętrza sklepu stacjonarnego atrakcyjną i zachęcającą do zakupów przestrzeń?

Dlaczego kolory w sklepie są tak istotne?

Wrażenia wzrokowe, jakich doświadcza klient przebywający w sklepie stacjonarnym, przekładają się na jego decyzje zakupowe. Na odbiór wizualny ma wpływ szereg różnych czynników, m.in. ułożenie towaru, oświetlenie, wykreowana ekspozycja oraz sugestywna gra kolorów.

Odpowiednio dobrane wyposażenie sklepów, kolory ścian oraz wywieszanych napisów informacyjnych, nadają komunikat na temat oferowanych w sklepie produktów. Przykładowo: z powodzeniem mogą wykreować wrażenie ich wysokiej jakości.

Branża dyktuje kolor!

Dobierając kolory do wnętrza sklepu, należy pamiętać o tym, że każda branża posiada inny zestaw dedykowanych barw. Wszystko zależy od nabytych skojarzeń kolorystycznych, jakie funkcjonują w danej kulturze. Jak to wygląda w praktyce?

Zieleń jest barwą produktów “eko”, którą znajdziemy przede wszystkim w branży kosmetycznej oraz spożywczej. Używana jest w celu zaznaczenia zdrowotnych właściwości danego produktu. Dobrze sprawdza się w kreowaniu przestrzeni sklepów posiadających asortyment reklamowany jako ekologiczny i naturalny.

Czerwień jest kolorem uniwersalnie wykorzystywanym do oznaczania promocji oraz wyprzedaży. Dzieje się tak, ponieważ ten wysoce intensywny kolor trudno jest przeoczyć. Czerwony działa na zmysły pobudzająco, przyspieszając tempo reakcji. Użycie czerwieni w przestrzeni sklepowej będzie sprzyjać podejmowaniu “decyzji na gorąco”, czyli zakupów podyktowanych chwilowym impulsem.

Kolory w sklepie mają swoje znaczenie

Należy jednocześnie pamiętać o tym, aby nie przesadzić z ilością tego koloru, ponieważ w nadmiarze może działać on przytłaczająco na klientów i wyzwalać ich irytację. Branżami, jakie z powodzeniem mogą korzystać z tej eleganckiej i zmysłowej barwy, są sklepy z bielizną, ekskluzywnym obuwiem czy biżuterią.

Żółty jest szczególnie energetyzującym kolorem, który najczęściej używany jest w sprzedaży produktów zarezerwowanych dla młodzieży. Ze względu na to, że kojarzony jest z beztroską, nie powinien być stosowany w przypadku branży sprzedających wyrafinowane, wysoce eleganckie produkty. Elementy żółci sprawdzą się dobrze w sklepach oferujących przedmioty dla dzieci oraz odzież użytku codziennego.

Czerń kojarzona jest z elegancją i prestiżem. Powinna być stosowana w branżach sprzedających ekskluzywne produkty, jak skórzana galanteria czy zegarki. Należy pamiętać o tym, iż czerni nie powinno stosować się w nadmiarze, ponieważ jest to kolor działający hamująco na emocje – za duża jej ilość może być nużąca dla klienta. Elementy tego koloru świetnie sprawdzą się w połączeniu z bielą, dając klasyczny i elegancki efekt.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 15 times, 1 visits today)