Termin BPO (Business Process Outsourcing) robi od kilku lat oszałamiającą karierę. Polska staje się jednym z wiodących dostawców tego rodzaju usług na świecie. Firmy zagraniczne doceniają nie tylko niższe koszty oferowanych przez naszych specjalistów usług, lecz przede wszystkim ich niezwykle wysoki poziom merytoryczny. Ale BPO to nie tylko współpraca międzynarodowa. Również na naszym rynku coraz więcej firm dostrzega niebagatelne korzyści płynące z outsourcingu.

 

Outsourcing, czyli delegowanie części zadań lub procesów odbywających się do tej pory wewnątrz firmy podmiotom zewnętrznym, może dotyczyć różnego rodzaju usług. Część z nich dotyczy procesów niekoniecznie bardzo zaawansowanych i skomplikowanych, lecz niezbędnych z punktu widzenia codziennego funkcjonowania firmy. Do tych usług zaliczyć można transport, sprzątanie oraz ochronę osób i mienia. Podjęcie decyzji o zleceniu ich prowadzenia firmie zewnętrznej jest stosunkowo proste.

Istnieją jednak procesy o charakterze bardziej strategicznym, których prowadzenie może w jakimś stopniu wpłynąć na działalność firmy. Należą do nich między innymi obsługa prawna, usługi związane z finansami czy obsługą funkcji kadrowych.

Szczególnie te usługi powinny być delegowane sprawdzonym i zaufanym firmom zewnętrznym. Oczywiście nie oznacza to, że sprzątanie czy ochronę budynków zakładu przemysłowego można powierzyć pierwszej lepszej firmie zewnętrznej. Każde bowiem przedsiębiorstwo posiada własną charakterystykę i specyfikę działalności i samo decyduje, które wartości są dla niego kluczowe. Największe firmy outsourcingowe, jak np. Grupa Impel, są w stanie zaoferować swoim partnerom różnorodny wachlarz usług dedykowanych dla wszystkich branż.

Trzeba powiedzieć, że, od pewnego czasu obserwuje się wyraźny trend powierzania coraz to bardziej zaawansowanych procesów firmom zewnętrznym. Dlaczego? Oto lista korzyści:

Zalety outsourcingu

  • redukcja kosztów zatrudnienia,
  • dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry specjalistów (dostęp do szerszej grupy osób pozwala wyeliminować przypadki losowe, które często pojawiają się wśród pracowników etatowych – firma zewnętrzna zapewnia ciągłość dostępu do danych usług),
  • lepsze wykorzystanie czasu (pracownicy zewnętrzni są dostępni wtedy, gdy jest zapotrzebowanie na ich pracę, nawet jeśli dotyczy to weekendów),
  • możliwość skierowania zwiększonych sił i środków na zadania dotyczące budowania strategii firmy.

Jeśli uważasz, że wzrost jej wydajności firmy i obniżenie kosztów działalności są istotne z punktu widzenia funkcjonowania Twojego przedsiębiorstwa, sprawdź ofertę firmy, która od 25 lat specjalizuje się w dostarczaniu usług najwyższej jakości. Więcej informacji na temat outsourcingu usług dla przedsiębiorstw znajdziesz na http://www.impel.pl/

 

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 25 times, 1 visits today)