Gadżety reklamowe to dobrze znana metoda marketingowa, pomagająca w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększania świadomości o marce wśród potencjalnych konsumentów. Jednak czy kubki z nadrukiem, długopisy lub koszulki nadal spełniają się w swojej roli?

Jak działa reklama w formie gadżetów z nadrukiem?

Z założenia, gadżet reklamowy to coś, co daje się klientowi w gratisie. Produkt z nadrukiem – z logo lub nazwą firmy – ma na celu zbudować pozytywny wizerunek marki, jako przedsiębiorstwa, które dba o konsumentów.

Później potencjalny klient powinien korzystać z takiego gratisu, aby jak najwięcej osób miało szansę zauważyć logowaną koszulkę czy długopis. Nie każdy gadżet reklamowy spełni te założenia. Dlaczego? Ponieważ nie wszystkie produkty będą dla potencjalnego konsumenta praktyczne i atrakcyjne wizualnie.

Oznacza to więc, że firma, która chce budować swój wizerunek z pomocą logowanych gratisów, powinna zadbać o wybór odpowiednich artykułów, a także o ich jakość.

Czym charakteryzuje się dobry gadżet reklamowy?

Dobry gadżet reklamowy to produkt, który będzie dla konsumenta użyteczny na co dzień i który zachęci go do siebie atrakcyjnym designem. Przykładowo, w ofercie SpiroPrint  znajdziemy przede wszystkim T-shirty, torby wielorazowe, ponadczasowe kubki czy długopisy, czyli logowane produkty na każdy budżet.

Ponieważ są to przedmioty, z których korzysta się codziennie, potencjalny klient z pewnością znajdzie dla nich zastosowanie. Efektowny wygląd przekona go do używania gadżetu w domu i poza nim, a wysoka jakość wykonania pomoże zbudować obraz marki, która naprawdę dba o klienta i świadczy równie wysokiej jakości usługi.

Chociaż gadżety reklamowe to dosyć stara metoda marketingowa, to nadal może ona przynieść firmie realne korzyści, jeśli przedsiębiorstwo zadba o wybór naprawdę dobrych produktów i projekt, który zrobi na konsumencie wrażenie. Warto pamiętać również o trwałości nadruku – w końcu to w nim tkwi cała skuteczność takiej reklamy.

Jaki gadżet reklamowy wybrać?

Wybór gadżetów reklamowych – również tych praktycznych – jest bardzo szeroki, dlatego każda firma powinna bez trudu znaleźć coś dobrej jakości w zakładanym na ten cel budżecie. Najtańsze okażą się długopisy czy maseczki ochronne, nieco droższe będą torby czy kubki, a najwięcej trzeba będzie zapłacić za logowaną odzież, w tym koszulki czy bluzy.

Który produkt wybrać? Najlepiej dopasować gadżet do swojej branży, a jeśli jest to niemożliwe, postawić na coś uniwersalnego. Firma powiązana z ekologią powinna zdecydować się na torbę materiałową wielokrotnego użytku, idealną na codzienne zakupy, a sieć siłowni na sportową koszulkę. Wśród uniwersalnych gadżetów reklamowych najczęściej wyróżnia się kubek, pendrive czy parasol, czyli produkty, na które zawsze znajdzie się jakiś amator. W końcu każdy z nas pije kawę lub herbatę i każdemu zdarza się czasem zmoknąć na deszczu…

Dlaczego warto mieć swoje gadżety reklamowe?

Nie od dziś wiadomo, że gadżetów reklamowych nie rozdają małe firmy, które dopiero startują na rynku, lecz przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji. Warto wykorzystać tą świadomość, aby dodatkowo wzmocnić swoją sytuację, zbudować pozytywny wizerunek marki i rozszerzyć wiedzę na temat swoich towarów czy usług.

Posiadanie własnych gadżetów reklamowych świadczy o stabilności firmy, mówi o tym, że nie stoi ona w miejscu, lecz stale rozwija się i rośnie w siłę, zdobywając kolejne grupy konsumentów. Poza tym, gratisy to najprostszy sposób na stworzenie pozytywnych relacji z potencjalnym klientem.

Przydatny i estetycznie zaprojektowany, wysokiej jakości gadżet buduje zaufanie konsumenta do marki i przywiązuje go do jej usług. Ktoś, kto korzysta z takiego produktu codziennie, nigdy nie zastanawia się dwa razy, którą firmę wybrać. Kiedy chce dokonać zakupu, od razu wie, jakiej marce może zaufać.

Właśnie tak działają gadżety reklamowe i właśnie dlatego żadne przedsiębiorstwo nie powinno z nich rezygnować, jeśli zależy mu na zarówno na stałych, jak i na nowych klientach.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 25 times, 1 visits today)
Grupa Marketingowa PodstawyBiznesu