Prowadząc własną stronę czy bloga nie tylko musisz zadbać o tzw. wartościowe treści, pozycjonowanie czy promowanie wpisów, dziś kolejnym elementem skutecznego pozycjonowania strony jest responsywny wygląd strony.

Jakie to ma dla Ciebie znaczenie i czym jest szablon responsywny. 

Google wprowadza co chwile nowe zasady dla algorytmu wyszukiwania co wpływa na naszą pozycje w wyszukiwarce, a to ma już ogromny wpływ na ilość odwiedzin na naszej stronie. 

Niedawno Google ogłosiło że z dnie 21 kwietnia 2015r. Witryny które są przyszykowane do urządzeń przenośnych, w mobilnych wyszukiwarkach będą wyświetlały się wyżej niż strony które nie spełniają tego wymogu. Zmiany te zostały wprowadzone ponieważ coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania stron. Na przykładzie naszego serwisu ponad 25% naszych czytelników czyta nasz serwis własnie z urządzeń Mobilnych (Telefon,Tablet). Jak widzisz ten element jest bardzo ważny nie tylko pod względem pozycjonowania ale też wygody twoich czytelników.

Czym jest szablon responsywny.

Słowo „responsywny”, choć brzmi obco, jest proste do wyjaśnienia. Oznacza witrynę lub aplikację dostosowującą się do wyświetlania na różnych urządzeniach – nie chodzi tu tylko o komórki, ale także laptopy i monitory o różnych rozdzielczościach, tablety, netbooki, smartfony oraz czytniki e-booków – czyli wszystko co mobilne.

Czy moja strona jest przyjazna wyszukiwarką mobilnym.

Jeśli nie wiesz czy korzystasz z tzw. szablonu responsywnego Google wychodzi tobie na przeciw i uruchamia serwis gdzie możesz zrobić test czy twoja strona spełnia ich wytyczne Zrób Test. 

Pamiętaj nie daj się wyprzedzić konkurencji i jeśli jeszcze twoja strona nie spełni tych kryteriów wprowadź niezbędne zmiany.

A oto wynik dla PodstawBiznesu.pl

testpodstawy

 

 

(Visited 97 times, 1 visits today)