Prowadzenie sklepu internetowego nie zawsze wymaga posiadania dodatkowej przestrzeni magazynowej. Oczywiście trudno przecenić zalety takiego rozwiązania, do których zalicza się m.in. możliwość szybszego dostarczania towaru do klientów. Jednak nie zawsze wynajęcie czy wykupienie pomieszczenia na magazyn jest opcją opłacalną. Warto wiedzieć, kiedy magazyn jest niezbędny, a kiedy można z niego spokojnie zrezygnować.

Kiedy potrzebny jest magazyn?

Kwestia tego, czy opłaca się inwestować w magazyn, jest zależna od specyfiki prowadzonej działalności. W niektórych branżach długi czas oczekiwania na przesyłkę nie jest sprawą problematyczną – dotyczy to np. branży meblowej, w której nabywcy są w stanie poczekać na paczkę nieco dłużej. Wielu klientów zdobywają też e-sklepy oferujące odzież i akcesoria w bardzo atrakcyjnych cenach, choć na przesyłkę trzeba czekać dość długo – wówczas jednak klient musi być o tym fakcie poinformowany.

Magazyn nie jest potrzebny, jeśli istnieje możliwość konkurowania ceną. Jest to jednak opcja, która finansowo bywa dość ryzykowna – mniejsze są zarówno koszty własne, jak i dochody. Na pewno jest to jednak rozwiązanie mniej ryzykowne, ponieważ właściciele sklepu internetowego nie muszą płacić za przechowywanie towaru, który może się nie sprzedać.

W magazyn na pewno nie warto inwestować w przypadku małych sklepów, które dopiero rozpoczynają działalność. O tym, kiedy magazyn może się nie opłacać, można przeczytać, np. na stronie https://oexebusiness.com/rozwazasz-wynajem-magazynu-dla-e-sklepu-5-powodow-dla-ktorych-moze-to-byc-nieoplacalne.

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy dany sklep funkcjonuje w branży, w której konkurencja jest bardzo duża oraz oferuje towary, które klienci chcą mieć jak najszybciej. Dotyczy to m.in. księgarni – zamawiając książkę, która wchodzi na rynek, czytelnik oczekuje, że zamówienie dotrze do niego niemal natychmiast.

Magazyn w e-biznesie – wady i zalety

Wielu przedsiębiorców uważa, że dodatkowa przestrzeń magazynowa to skarbonka bez dna. Jest to z pewnością najbardziej uciążliwa kwestia dla firm, które dopiero zaczynają funkcjonować na rynku. Wynajem powierzchni to spore koszty, a jeszcze więcej trzeba zapłacić za wybudowanie własnego magazynu. Co więcej, płacić trzeba również za ochronę przechowywanego towaru oraz za wszystkie kwestie związane z wysyłkami i dostawami.

Z tego właśnie względu wiele sklepów decyduje się na sprowadzanie towaru na zamówienie klienta – wiele produktów pozyskiwanych jest bezpośrednio od producentów, po czym trafiają one do klientów. Brak magazynu ma więc sporo zalet – towar nie zalega na półkach, nie ma dodatkowych wydatków i nie trzeba się przejmować kwestiami logistycznymi.

Jednak warto też pamiętać o tym, że brak magazynu oznacza uzależnienie e-sklepu od dostawców. Wówczas pojawia się spory kłopot, gdy na składzie nie ma towaru, który został akurat zamówiony przez klienta. Co więcej, dodatkowa przestrzeń magazynowa pozwala znacznie przyspieszyć proces realizacji zamówień.

Warto pamiętać, że jeśli na towar trzeba poczekać kilka dni, a klient oczekuje błyskawicznej dostawy, to może wybrać inny sklep, w którym zamówienie będzie zrealizowane w oczekiwanym czasie. Jak więc widać kwestia posiadania magazynu zależy nie tylko od wielkości firmy, ale przede wszystkim od branży, w której funkcjonuje.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 35 times, 1 visits today)