“Nie ma Cię w internecie? Nie istniejesz!” – dziś te słowa dotyczą nie tyle pojedynczych ludzi, lecz przede wszystkim marek. Jeżeli firma nie posiada strony internetowej, sama zamyka się na nowych klientów! Na szczęście Twoja firma ma stronę… ale po co Ci jeszcze blog? Dziś podpowiadamy, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego.

Blog jako miejsce komunikacji z klientem

Współcześni konsumenci bardzo często opierają swoje decyzje zakupowe o opinie znalezione w sieci. Sprawdzają firmy, porównują z konkurencją… a w czasie takich poszukiwań mogą pojawiać się pytania. Dlatego sama strona internetowa z produktami to dziś niestety za mało – trzeba stworzyć miejsce,w którym Twój klient będzie mógł rozwiać swoje wątpliwości.

Pierwszym krokiem jest więc założenie profilu firmy na najpopularniejszych portalach społecznościowych skierowanych do grupy docelowej: Facebook, Linkedin, Instagram, Snapchat i inne. Takie strony firmowe to idealne miejsca do rozmowy z potencjalnym klientem – niemniej jednak użytkownicy portali wolą czytać krótkie komunikaty. Dłuższe wypowiedzi – a przecież o swoich produktach mógłbyś opowiadać bez końca! – nie mają tu miejsca.

Dlatego też powinieneś założyć blog firmowy. To jest właśnie to miejsce w sieci, w którym możesz przekazać potencjalnym klientom wszystkie szczegółowe informacje: o tym jak działa Twoja firma, jak mogą wykorzystywać Twoje produkty, dlaczego są one lepsze niż u konkurencji.

Blog jako wsparcie strony internetowej

Musisz też poznać podstawowe zasady pozycjonowania strony www w Google’u. Wyszukiwarka i jej roboty doceniają te strony, które są czytelne i użyteczne dla odbiorcy. Dlatego w swoich wpisach blogowych musisz się starać odpowiadać na pytania zadawane przez internautów – co wpłynie pozytywnie na pozycję całej strony internetowej Twojej firmy.

Google docenia także strony, które są regularnie aktualizowane. Trudno o to w przypadku strony-wizytówki firmy, kiedy produkt sprzedawany jest głównie w sklepie stacjonarnym lub świadczysz usługi, które nijak nie można włożyć do wirtualnego koszyka zakupowego. Blog zintegrowany z witryną firmową będzie jej motorem napędowym – pamiętaj tylko o regularnym dodawaniu nowych wpisów!

Jak widzisz, blog może generować na Twojej stronie niemały ruch – wykorzystaj to i zdobądź z jego pomocą nowych klientów!

(Visited 94 times, 1 visits today)