Po co oddzielić Email Marketing od wszystkich projektów internetowych?
Już Ci tłumaczę.
Wyobraź sobie następującą sytuację:
Kupiłeś i zainstalowałeś na swoim hostingu autoresponder. W tym samym miejscu znajdują się również Twoje internetowe projekty czyli strony oraz blogi. Nagle… pewnego dnia (obojętnie z jakiego powodu) serwer Twojego dostawcy przestaje działać (awaria!).
Twoje strony są w takim wypadku niedostępne i żaden z Twoich czytelników nie może już ich zobaczyć. Oczywiście pozyskiwanie nowych subskrybentów staje się również niemożliwe, ale jest coś jeszcze o wiele gorszego, razem ze stronami paraliżu doznał autoresponder, a co za tym się kryje – siadła cała komunikacja z Twoimi czytelnikami, klientami i współpracownikami!
To jest najgorsza rzecz, jaka może Ci się przydarzyć.
Dlatego zawsze powinieneś oddzielać Email Marketing (a tym samym funkcjonalność autorespondera) od swoich stron i internetowych projektów.
Nie będziesz mieć z tym problemów, jeśli zaopatrzysz się w pakiet narzędzi HostThenProfits – ponieważ nie będziesz musiał już wtedy zawracać sobie tym wszystkim głowy.
Już kilka razy spotkałem się z osobami, które nie mogły wysyłać maili ponieważ zmieniały akurat hosting i przenosiły swoje domeny.
No tak, jeśli Autoresponder (a przy tym cała wysyłka maili) zostałby oddzielony (tak jak wspominałem powyżej), to nie byłoby żadnego problemu.
Nawet jeśli przenoszenie domeny nie sprawia w dzisiejszych czasach za dużych kłopotów, to jednak zawsze coś może się popsuć – czego dowodem są maile, które otrzymałem.
A kto zadba o to dużo wcześniej, ten będzie zabezpieczony i nie będzie musiał z powodu tych problemów rezygnować z przebiegu swojej kampanii marketingowej oraz oczywiście z kontaktu ze swoimi subskrybentami.
Również budowa listy adresowej (o tym trochę później) może w czasie kryzysu bez problemu działać, ponieważ zapisywanie się na listę, czy potwierdzenie adresu email przebiega w tym wypadku niezależnie od stron, które są akurat przenoszone (albo gdy serwery, na których znajdują się te stronie nie działają).
[wms_protected]
Istnieje jednak jeszcze jeden bardzo ważny powód, dla którego jak najszybciej powinieneś zacząć budować listę kontaktów.
Nie wiem czy słyszałeś o tym, że Google i Facebook dosłownie w kilka minut mogą zrujnować Twój biznes. A, że trzeba brać to pod uwagę, pokazują liczne przypadki – możesz o tym przeczytać nawet w renomowanych czasopismach.
Tak dla przykładu:
Google w Polsce w znacznym stopniu zdominowało rynek wyszukiwarek. I jeśli cały Twój biznes jest uzależniony od Google, to możesz mieć duże kłopoty. Wystarczy, że popełnisz jakiś błąd (zrobisz coś co Google uzna np. za spam) i Twoje strony mogą zostać usunięte z wyników wyszukiwania lub spadną gdzieś na szary koniec. Chyba wiesz co to oznacza?
Nawet jeśli posiadasz dużą grupę fanów na Facebooku i działasz bardzo aktywnie, to również Facebook może zniszczyć Ci to wszystko dosłownie w mgnieniu oka.
Ostatnio przeczytałem o przypadku Alicji Istanbul, która prowadziła swój biznes z biżuterią na Facebooku. I nagle, z dnia na dzień (bez ostrzeżenia) Facebook po prostu zniszczył jej cały biznes, czyli pozbawił ją źródła utrzymania – jej konto zostało skasowane.
Powodem tej katastrofy był fakt, że Alicja kontaktowała się ze swoimi klientami tylko i wyłącznie na Facebooku i przez strony, które tam stworzyła (nie miała innej możliwości kontaktu – tylko i wyłącznie Facebook). Jej zarobki spadły z dnia na dzień do zera…
Mam nadzieje, że już zrozumiałeś, jak ważne jest to, aby oddzielić swoją listę od pozostałych projektów i aby tak szybko jak to tylko możliwe zacząć budować własną listę adresową – oczywiście budowa listy musi przebiegać w uczciwy sposób, ale o tym opowiem Ci trochę później.
PS.
[/wms_protected]
Najnowsze komentarze