Czy pozycjonowanie jest potrzebne? Z pewnością może przyczynić się do sukcesu Twojej witryny! To dzięki SEO możesz zapewnić stronie widoczność i wysoką pozycję w wyszukiwarkach, co prowadzi do zwiększenia na niej ruchu i konwersji. Choć są to efekty, do których osiągnięcia prowadzi wiele działań z zakresu SEO – już teraz zobacz 5 istotnych aspektów pozycjonowania!

SEO to proces

Pozycjonowanie to wieloczynnikowy proces, który tworzą m.in.: treść, struktura strony, czystość kodu, linkowanie, optymalizacja grafik i szybkość ładowania oraz wiele innych aspektów technicznych, umożliwiających robotom indeksowanie witryny.

Wyszukiwarki przy rankingowaniu stron stosują skomplikowane algorytmy, uwzględniające wiele różnych czynników. Zdobycie określonej pozycji w wyszukiwarce to czasochłonne, systematyczne i wymagające cierpliwości działania. Przede wszystkim, pamiętaj, że nawet jeśli Twoja witryna trafi na pierwszą stronę wyszukiwarki, nie masz tam gwarancji miejsca! Dlatego, bezustannie należy pielęgnować poszczególne aspekty SEO.

Jak zoptymalizować stronę?

Tematyka i unikatowa treść (wartościowy i unikalny content) są najważniejszymi, ale nie jedynymi czynnikami, wpływającymi na pozycjonowanie. Na zajmowane miejsce w wyszukiwarce wpływają także:

  • Słowa kluczowe;
  • Tytuł strony;
  • Opisy meta description;
  • Adres URL;
  • Struktura witryny;
  • Układ tekstów (np. stosowanie nagłówków);
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
  • Analityka – sprawdzanie efektów;
  • Wygląd strony (estetyka);
  • Działanie strony (szybkość ładowania, responsywność);

Chcesz zoptymalizować swoją stronę, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Profesjonalne agencje SEO, takie jak nasza: https://cluegroup.pl/, oferują kompleksowe usługi, bazujące na aktualnej wiedzy, co w rezultacie zwiększa skuteczność prowadzonych działań.

Jak SEO z kapelusza

Google podzielił sposoby pozycjonowania stron internetowych na dopuszczalne i niezgodne z wytycznymi. Sprecyzowano je w aktualizacji algorytmu – FRED, wprowadzonej w marcu 2017, wyróżniając:

  • White hat SEO – profesjonalne działania zgodne z wytycznymi Google, które pozwalają na osiągnięcie skutecznych w perspektywie czasu efektów. Etyczne techniki prowadzą do optymalizacji strony i jednoczesnego zwiększenie jej użyteczności dla użytkowników (zapewnienie im pozytywnych wrażeń i satysfakcji podczas korzystania ze strony). Działania zgodne z white hat SEO prowadzą do zbudowania reputacji witryny i umocnienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Stosowane działania sprawiają, że strona jest atrakcyjna zarówno dla internautów, jak i robotów wyszukiwarek internetowych. Unika się tu metod spamerskich, które są zastąpione przez treści interesujące użytkownika;
  • Black hat SEO – w przeciwieństwie do white hat SEO są to działania powszechnie nieakceptowane i niezgodne z wytycznymi Google, służące manipulacji i oszukiwaniu algorytmu, które w rezultacie mają podnieść pozycję strony w wyszukiwarce. Celem takich technik jest pozorne podniesienie reputacji witryny, podczas gdy wrażenia użytkowników pozostają bez zmian. Stosowanie praktyk z zakresu black hat SEO prowadzi do nałożenia określonych kar: założenie filtra (obniżającego pozycję na konkretną frazę albo domeny na dane słowo kluczowe) lub wykluczenie z indeksu wyszukiwarki (usunięcie witryny z wyników wyszukiwania);

SEO a UX

Doświadczenia użytkownika (UX) i pozycjonowanie łączą wspólne cele – konwersja oraz zapewnienie odbiorcom unikalnych, interesujących treści i doznań podczas korzystania z witryny.

Link kanoniczny

Istotnie jest fundamentem pozycjonowania, zapobiegającym duplikowaniu treści na stronie. Link kanoniczny jest adresem strony, uznawanym przez Google za najbardziej reprezentatywną wersję wśród duplikatów stron. Gdy do Twojej witryny prowadzi kilka adresów www, warto zastosować link kanoniczny, naprowadzający wyszukiwarkę na adres, który rzeczywiście ma zostać zindeksowany.

Na zajmowane przez stronę miejsce w wyszukiwarce wpływa wiele czynników zawartych w algorytmie Google. Skuteczna optymalizacja witryny to ciągły proces, wymagający zwrócenia uwagi na przeróżne aspekty!

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 79 times, 1 visits today)
Grupa Marketingowa PodstawyBiznesu