Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie. Szacuje się, że każdego miesiąca korzysta z niego 1,86 miliarda ludzi a przeciętny użytkownik spędza na nim 50 minut dziennie. Reklamy na Facebooku mogą być zatem bardzo skutecznym sposobem na dotarcie do grupy docelowej i zareklamowanie jej produktów lub usług.Dlaczego warto reklamować się akurat na Facebooku?
Reklama na Facebooku – 5 ważnych rzeczy, które musisz o niej wiedzieć
Kampania reklamowa na Facebooku ma wiele zalet dla firm, takich jak możliwość kierowania do określonych odbiorców i grup demograficznych, mierzenia sukcesu oraz łatwej aktualizacji i zmiany reklam w razie potrzeby.
Koszt reklamy na Facebooku różni się w zależności od rodzaju wyświetlanej reklamy, ale zazwyczaj jest tańszy niż inne formy marketingu cyfrowego, takie jak Google Ads lub banery reklamowe w witrynach internetowych. Co warto wiedzieć o tym rodzaju reklam, żeby wyciągnąć z niego maksimum korzyści?
Kierowanie reklamy z myślą o celu
Reklamy na Facebooku są kierowane do użytkowników według ich zainteresowań, danych demograficznych, lokalizacji i nie tylko. Można też kierować reklamy do określonych grup, korzystając z “podobnych odbiorców”, tworzonych na podstawie listy klientów lub odwiedzających witrynę, którzy mają podobne cechy jak obecni klienci.
Jednak tylko dlatego, że dotarcie do nich jest stosunkowo łatwe, nie oznacza, że należy rozpoczynać kampanii już, teraz – przed jej rozpoczęciem należy zastanowić się w jakim celu chcemy się reklamować:
– czy zależy nam na zwiększeniu sprzedaży konkretnej grupy przedmiotów/usług,
– czy może uzyskaniu dużej liczby wyświetleń strony internetowej i zwiększeniu rozpoznawalności marki,
– czy rejestracji zainteresowanych osób na wydarzenie?
Jasno określony cel ułatwia wybranie typu reklamy, czasu jej wyświetlania i innych ważnych parametrów, które ostatecznie wpłyną na zwiększenie jej skuteczności. To również kluczowy warunek mierzenia skuteczności rekamy – trudno sprawdzić skuteczność przeprowadzonych działań, jeśli ich cel był rozmyty.
Tworzenie reklam karuzelowych
Skuteczna reklama na Facebooku składa się z więcej niż jednej reklamy. Specjaliści od marketingu twierdzą, że absolutnym minimum są przynajmniej trzy reklamy kierowane do tych samych grup i ukierunkowane na te same cele, ale różniące się treścią i wyglądem. Warto wypuszczać je naprzemiennie i po określonym czasie (np. 5 dniach emisji) porównać CTR (współczynnik klikalności).
Takie doświadczenie pozwala na zebranie informacji o skuteczności każdej z reklam i wyeliminowanie tych, które nie przyciągają uwagi. Można wyciągnąć z niego również wnioski na później, dotyczące stylu pisania i wizualnej oprawy.
Odpowiednia wielkość grupy docelowej
Testowanie reklam na Facebooku wymaga uruchomienia ich na okres na tyle długi, by uzyskać odpowiednią ilość interakcji: kliknięć, wyświetleń lub zapisów. Niektórzy marketerzy mówią nawet o 1000 takich wydarzeń jako ilości, która pozwala na wyciąganie wniosków o tym, co w reklamie działa, a co nie.
Zbyt szybkie kończenie kampanii często utrudnia wybranie zwycięskich kreacji, fałszuje wnioski o ich skuteczności i powoduje niepotrzebne przepalanie pieniędzy. Startując z reklamami na Facebooku należy liczyć się z początkowo nieco większymi wydatkami – wszystko po to, by później móc wydawać mniej, osiągając lepsze efekty.
Nie zapominaj o remarketingu
Kreowanie zupełnie nowych reklam na Facebooku to tylko jedna z opcji. Drugą jest remarketing, czyli ponowne nawiązanie kontaktu z użytkownikami, którzy już mieli okazję być na naszej stronie, być może nawet rozpoczęli składanie zamówienia lub zapełnili koszyk, ale ostatecznie nie dokonali zakupu.
Kierując do nich reklamę, połowę pracy mamy za sobą: nie musimy im się przedstawiać od nowa, możemy też zaprezentować im od razu to, czym byli już wcześniej zainteresowani. Niektórzy twierdzą wręcz, że remarketing jest najbardziej skutecznym typem reklam na niebieskim portalu. Wystarczy zainstalować tzw. piksela Facebooka (specjalny kod do umieszczenia na stronie), by emitować reklamy precyzyjnie dobranej grupie niedoszłych klientów.
Facebook wcale się nie kończy – pojawi się jeszcze więcej możliwości reklamy
Co jakiś czas wybuchają plotki wieszczące rychły koniec Facebooka i konieczność skupienia swoich działań reklamowych na innych portalach. Choć dywersyfikacja miejsc reklamy często jest dobrym pomysłem, to jednak nie należy przedwcześnie wycofywać się z Facebooka.
Ze względu na ostatnie wydarzenia, platforma ta będzie szukać nowych sposobów na generowanie przychodów a w związku z tym – proponować nowe formy reklamy, między innymi na facebookowych grupach, z nowymi opcjami targetowania, nowymi typami reklam video i nie tylko.
Utrzymanie firmowego profilu na Facebooku jest więc rozsądnym pomysłem, podobnie jak śledzenie wszelkich nowinek spod szyldu Facebook Ads. Tworzenie skutecznych reklam na Facebooku wymaga trochę zaangażowania i wydanych pieniędzy, z czasem jednak potrafi zwrócić się wielokrotnie – na tyle, że niektórzy czynią z nich swoje główne marketingowe “działo”. Warto dać szansę temu rozwiązaniu. Pamiętaj, że skuteczna agencja Facebook Ads, pomoże wdrożyć dla Ciebie efektywną reklamę na Facebooku.
Najnowsze komentarze