Jak efektywnie zarządzać czasemZastanawiałeś się czy potrafisz efektywnie zarządzasz swoim czasem?

Wiele osób zastanawia się w jaki sposób zaplanować działanie w ciągu dnia, aby osiągnąć najlepsze rezultaty. W natłoku codziennych spraw wykonujemy różne czynności, niekoniecznie te które przybliżają nas co celów jaki sobie wytyczyliśmy.

Czy zdarzyło Ci się robić rzeczy mniej istotne a pozostawić niezrealizowane te ważne tylko dlatego, że obawiałeś się zadzwonić lub po prostu zacząć działać? Zajmowałeś się rzeczami nieistotnymi a ważne zostawiłeś na później? Zamiast zrobić coś ważnego, siedziałeś bezsensownie na facebooku lub przed telewizorem? Jeśli tak to czytaj dalej.

Każdego dnia mamy do wykonania wiele zadań. Jedne są ważniejsze, inne mniej istotne. Jeśli nie uszeregujemy ich w odpowiedniej kolejności może się okazać, że tracimy niepotrzebnie czas na coś co może poczekać lub coś co można zlecić do wykonania innej osobie.

Jak się do tego zabrać?[wms_protected]

Na początku musimy wypisać wszystko co mamy w danym dniu do zrobienia i zaznaczyć co jest:

  1. pilne
  2. niepilne
  3. ważne
  4. bezterminowe

Gdy już to zrobimy układamy wszystko co mamy do zrobienia w danym dniu we właściwej kolejności.

Jeśli będziemy postępowali w ten sposób to skupimy się na tym co jest najpilniejsze i najważniejsze do wykonania.  Od tego zaczynamy pracę w danym dniu.

Skupiamy się wyłącznie na jednej czynności i robimy ją tak długo aż skończymy. Inne rzeczy niech będą dla nas nieistotne dopóki nie skończymy pierwszego zadania. Gdy już je wykonamy, zabieramy się za kolejne według pilności i ważności.

Tak postępujemy przez cały dzień naszej pracy. Jeśli z czymś nie zdążymy wpisujemy do zadań na kolejny dzień.

Na pewno nie za każdym razem uda Ci się zrealizować wszystkie zadania zaplanowane na dany dzień.

Co się wtedy stanie? Jeśli pracujesz według schematu, który przedstawiłem powyżej to raczej nic złego się nie wydarzy.  Zauważ, że wykonałeś to co miało najwyższy priorytet , czyli rzeczy dające Ci najwięcej korzyści.  To co nie zostało zrealizowane wpisz do kalendarza do realizacji na kolejny dzień.

Zazwyczaj to co jest najważniejsze i najpilniejsze wykonujesz sam. Zastanów się czy część mniej istotnych rzeczy nie możesz zlecić komuś innemu. W takim przypadku ktoś to zrobi za Ciebie, Tobie pozostanie skontrolowanie i rozliczenie wykonania.

 

Co możesz zyskać właściwie planując realizację zadań?

zarządzanie czasem

freedigitalphotos.net

Czas jaki dzięki temu zyskasz możesz przeznaczyć na przykład na nowe projekty, na które normalnie brakłoby Ci czasu. Możesz w ten sposób być bardziej efektywny w działaniu i realizować nowe wyzwania.

Jeśli będziesz się skupiał na rzeczach najbardziej istotnych, ważne jest żebyś się nie rozpraszał. Jeśli nie musisz to nie sprawdzaj w tym czasie poczty, konta na facebooku, nie urządzaj pogaduszek. Pamiętaj, że jesteś w pracy i masz ważne zadania do wykonania.

Czy pracujesz w ten sposób? Jeśli tak to gratuluję, jeśli nie to polecam Ci wypróbowanie powyższej metody.

Stosuj ją przez jakiś czas i oceń czy przyniosła pożądane efekty. Następnie podziel się swoją opinią w komentarzu i polecaj metodę innym.

 

P.S.

Nowa eRa eMarketingu…..? Jeśli jeszcze tego nie widziałeś, to kliknij teraz Tutaj i zobacz jak w XXI wieku buduje się 5cyfrowy biznes w domu…

 

[/wms_protected]

 

 

(Visited 197 times, 1 visits today)