Z każdym rokiem wzrasta liczba konsumentów, którzy preferują zakupy w sklepach internetowych. Dostrzegają to przedsiębiorcy, a świadectwem tego jest dynamiczny wzrost konkurencji w sektorze eCommerce.

 

Oznacza to, że aby odnieść sukces finansowy niezbędne jest przemyślane zarządzanie sklepem, które jest nakierowane nie tylko na działania sprowadzające się do zachęcenia konsumenta do zapoznania się z ofertą, ale również wdrożenie elementów wpływających na ich lojalność. W dzisiejszym artykule zwrócimy uwagę na kilka kluczowych czynników, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.

Funkcjonalna platforma zakupowa

Tak samo jak w klasycznym handlu, tak samo w eCommerce niezbędne jest miejsce, w którym Klienci będą mogli zapoznać się z Twoją ofertą. W przypadku eCommerce jest to serwis internetowy, na którym wdrożone zostanie oprogramowanie sklepowe. Jest to system odpowiedzialny za wszystkie funkcjonalności, które umożliwiają zarządzanie i prowadzenie internetowej sprzedaży.

Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, które można podzielić na oprogramowanie darmowe oraz płatne. Wybierając system do sklepu warto kierować się nie tylko swoimi oczekiwaniami oraz potrzebami, ale również opinią na temat niezawodności danego rozwiązania, ponieważ niewłaściwe funkcjonujące oprogramowanie to jeden z głównych czynników uniemożliwiających osiągnięcie sukcesu w branży sprzedaży internetowej.

Wykorzystaj potencjał pozycjonowania

Zbudowałeś atrakcyjny sklep na profesjonalnym oprogramowaniu sklepowym, posiadasz bogaty i zróżnicowany asortyment oraz dysponujesz odpowiednim zapleczem gwarantującym obsługę Klienta na najwyższym poziomie. Wydawać by się mogło, że najwyższa pora rozpocząć sprzedaż. Niestety nie jest to takie proste, ponieważ wcześniej Klienci muszą dowiedzieć się o istnieniu Twojego sklepu, co w dobie ogromnej konkurencji nie jest takim prostym zadaniem. Na szczęście istnieją takie rozwiązania.

Jednym z nich jest pozycjonowanie SEOWCE w mieście Warszawa. To firma z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie usług SEO wykorzystująca metodę „long tail”, dzięki której Twój sklep będzie miał szansę znaleźć się na znacznie wyższej pozycji w wyszukiwarce Google na określone frazy. W ten sposób o wiele więcej osób odwiedzi Twój internetowy sklep, co z pewnością wypłynie na wyższą konwersje. Pozycjonowanie stron to istotny element marketingu internetowego, dlatego zachęcamy wszystkich przedsiębiorców działających w sieci do poszerzenia swojej wiedzy w tym zakresie.

Zadbaj o szybką dostawę towaru

Cena to bez wątpienia jeden z głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe konsumentów, jednak w Internecie równie ważna jest szybka dostawa towaru. W tym celu konieczne jest nie tylko podpisanie umowy z kurierem, który zagwarantuje dostarczenie paczki w czasie 24 godzin, ale również usprawnienie procesów związanych z przygotowaniem towaru do wysyłki.

Przypominaj i zachęcaj!

Dzięki powyższym wskazówkom masz szansę rozwinąć skrzydła i prowadzić sprzedaż na satysfakcjonującym poziomie, jednak warto zawsze wykorzystać działania wspierające sprzedaż, ponieważ zadowolony Klient nie jest jeszcze lojalnym Klientem. Wybór odpowiednich narzędzi zależy w dużej mierze od specyfiki konkretnej działalności. Do najskuteczniejszych można zakwalifikować wdrożenie newslettera, remarketing oraz kampanie w social media.

Osoby decydujące się na otwarcie internetowego sklepu powinny wykorzystać wszystkie omawiane w dzisiejszym artykule elementy. To one stanowią fundament skutecznych działań sprzedażowych w Internecie. Pamiętajcie jednak, aby nie ograniczać się wyłącznie do nich i nieustannie szukać nowych rozwiązań, które wpłyną na rozwój Waszego sklepu oraz umożliwią optymalizację sprzedaży.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 66 times, 1 visits today)