Customer Relationship Management to strategia biznesowa, której celem jest efektywne zarządzanie relacjami z klientem. Budowa lojalności i rozpoznawalności marki wśród grupy docelowej odbywa się na podstawie długofalowych relacji z konsumentem. Pomaga w tych najnowsza technologia, w tym między innymi oprogramowanie CRM. Jakie są możliwości systemu? Sprawdzisz w tym artykule.

Pełna automatyzacja

Do lepszej i efektywniejszej obsługi kontrahenta niezbędna jest automatyzacja procesu sprzedaży, która nie tylko znacznie skraca czas potrzebny na pozyskanie klienta, ale przede wszystkim usprawnia jego codzienną obsługę. System CRM ESTI – podobnie jak każdy inny – umożliwia ocenę grupy docelowej, dostosowanie formy komunikacji do ich potrzeb i preferencji, tworzenie uniwersalnych szablonów wiadomości oraz pełną aktualizację statusów zamówień. Nadwyżkę czasu zaoszczędzoną na automatyzacji można przeznaczyć np. na jeszcze lepsze opracowanie celów strategicznych przedsiębiorstwa czy realizację planów sprzedażowych.

Personalizacja oferty

Archiwizacja danych kontrahentów to podstawa zarządzania relacjami z klientem. Dzięki gromadzeniu informacji na temat grupy docelowej można opracować model komunikacji spersonalizowanej. Taką funkcję zapewniają programy CRM, dzięki którym generowanie automatycznych wiadomości dostosowanych do preferencji klientów staje się możliwe. Inne potrzeby w zakresie kontaktu będą miały osoby z pokolenia Z, inne urodzone po 1970 roku. To właśnie dlatego model komunikacji należy różnicować, w czym okaże się niezbędne narzędzie wspierające proces Customer Relationship Management.

Kompleksowe raportowanie

O zaletach sporządzania raportów w przedsiębiorstwie wiedzą niemal wszyscy. Odpowiednio przygotowanie zestawienia nie tylko dostarczają niezbędnych informacji na temat firmy ale również pozwalają na porównanie działań konkurencji i opracowanie jeszcze lepszej oferty.

Dane do raportów najlepiej pozyskiwać z wielu źródeł. Google Analytics, aplikacje biznesowe, media społecznościowe, witryna internetowa, poczta – możliwości w tym zakresie jest sporo. Wystarczy wszystkie je połączyć. Dzięki wdrożeniu programu CRM można zestawiać różnego rodzaju dane pozyskane z różnych źródeł, co ułatwi ich interpretację, umożliwi dostosowanie oferty do potrzeb klientów i przyspieszy realizację celów sprzedażowych.

Oprogramowanie CRM to niezbędnik każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od branży. Umożliwia automatyzację procesu sprzedaży, dopasowanie oferty do potrzeb klienta, lepszą archiwizację danych. To właśnie dlatego warto wdrożyć program wspierający proces Customer Relationship Management.

(Visited 20 times, 1 visits today)