budowanie wizerunku na YoutubeYouTube jest witryną, która posiada bardzo różnorodną treść i wyposażona jest w znakomitą wyszukiwarkę. To pozwala ci poruszać się po niej łatwo i z wielką precyzją docierać do treści, które cię interesują.

Wystarczy, że masz tam swój kanał i możesz gromadzić potrzebną tobie wiedzę i korzystać z niej w każdej chwili. YouTube daje ci potrzebne narzędzia, by sobie tę wiedzę porządkować i układać w postaci playlist.

Tutaj zadaj sobie ważne pytanie.

Skoro ja szukam wiedzy na jakiś konkretny temat, to czy jestem w tym poszukiwaniu osamotniony? A może ktoś inny też tego potrzebuje i nie wie jak to znaleźć? Czy mogę zdobyć takie osoby jako widzów a może nawet fanów mojego kanału? Jaką mam przewagę w poszukiwaniach treści na YouTube nad innymi? Jak mogę taką przewagę stworzyć?

Poszukajmy odpowiedzi na te pytania i zobaczmy co z tego może wynikać.

 

Przypadek 1 – Masz hobby i chcesz na nim zarabiać w przyszłości.

Masz dużą widzę na temat jakiegoś zagadnienia, które jest twoim hobby. Jeszcze nie umiesz tworzyć filmów i o nim opowiadać ale z łatwością potrafisz ocenić czy treść filmu, który znajdujesz na ten temat jest wartościowa i prawdziwa. Umiesz ocenić czy może się przydać komuś, kto chce się tego nauczyć a w przyszłości zechce posłuchać ciebie, co masz w tej sprawie do powiedzenia. To jest twoja przewaga!

 

Przypadek 2 – Pilnie szukasz sposobu, by zdobyć wiedzę i umiejętności w jakiejś określonej dziedzinie. 

Zawsze raźniej uczyć się w grupie, kiedy można wymienić poglądy z innymi. Znasz to. Jak dotrzeć do tych, którzy będą uczyć się z tobą?

Wpisz w wyszukiwarce 20-30 zapytań dotyczących tej dziedziny. Zobacz co będzie podpowiadać ci Google podczas tych badań. Szczególnie zwracaj uwagę na podpowiadane filmy. Ciekawe strony też dodaj do zakładek albo do ulubionych, bo będziesz potrzebować inspiracji do swojej edukacji. Dodaj teraz swoją wyobraźnię i zastanów się w jakiej kolejności, w podziale na jakie obszary itp. będzie najłatwiej nauczyć się tego wszystkiego. Co może tę naukę uatrakcyjnić? Jak już to wiesz, to właśnie znalazłeś swoją przewagę! 

By skonsumować swoją przewagę w obu przypadkach potrzebujesz trochę wiedzy technicznej związanej z korzystaniem i zarządzaniem swoim kanałem na YouTube. Podzielę się z tobą taką wiedzą. Użyję do tego kolejnych artykułów, webinarów i filmów. Warto więc podążać za nimi aktywnie. To znaczy po przeczytaniu działać. Planować i realizować plany.

By uzyskać spodziewany efekt końcowy potrzebujesz trzymać się pewnych zasad.

A oto pierwsza z nich:

 

Zasada spójnego wizerunku.

Planuj i realizuj swoje działania w taki sposób, aby stale zachowywać harmonię w trzech obszarach:

  • Twojej osobistej wizji – tego, kim jesteś, jakie są twoje pasje, wyznawane wartości
  • Tego kim jest twój widz – co dla niego jest ważne, jakie chce mieć życie, czego potrzebuje i z czym ma problem
  • Podstaw do budowania relacji – te podstawy obejmują zakres wymiany między tobą a widzem.

Potrzebujesz być świadomy co dajesz i co otrzymujesz. Potrzebujesz wiedzieć jaką wartość stanowi to dla twojego widza. Pamiętaj, że w tej relacji ogromnym składnikiem są emocje. Przemyśl dobrze to. Szczególnie wtedy, gdy pokusisz się na wymianę informacji niosących negatywne emocje.

 

Stwórz swój nowy wizerunek na YouTybe:

 

I tradycyjnie podsumowanie graficzne tego ważnego elementu twojego działania – nie tylko na YouTube, jak zauważasz z pewnością: [wms_protected]

jak stworzyc spójny wizerunek w internecie i na YouTube

Pobierz schemat, wydrukuj i działaj zgodnie z nim.

 

Elementy wizualne Twojego wizerunku.

Do budowania wizerunku od strony wizualnej będziesz używać kilku ważnych elementów (nie tylko na YouTube):

  1. Zdjęcia profilowego – logo
  2. Obrazu na nagłówek
  3. Czołówki i zakończenia swoich filmów

Tworzenie tych elementów jest procesem. Informacje, które przekazujesz za ich pomocą muszą być dla widza czytelne i rozpoznawalne w każdym z miejsc, gdzie spotyka się z twoją osobistą marką, marką firmy czy produktu albo projektu. Tworzysz je w pewnym kształcie na początku. Później, kiedy zdobywasz głębszą wiedzę o sobie i swoim odbiorcy, możesz to wszystko ulepszać.

Jeśli przypadkiem jesteś perfekcjonistą, porzuć perfekcjonizm. Zrób te wszystkie rzeczy tak, jak potrafisz teraz. To przyniesie ci zdecydowanie większą wartość niż trzymanie się starych przyzwyczajeń. Dzisiaj liczy się działanie. To ono daje ci siłę, by robić coś, dzielić się tym i pracować nad usprawnianiem, rozwijaniem tego.

Pamiętaj: nie chcesz nieżyczliwych widzów czyhających na twoje potknięcia, niedociągnięcia czy nawet wpadki. Tacy niech idą do konkurencji. Ty szukasz takich, których pokochasz a oni odwzajemnią twoją miłość.

Poniżej przedstawiam ci trochę wskazówek jak stworzyć obraz na nagłówek na kanale YouTube. O pozostałych dwóch będziemy jeszcze rozmawiać.

Zapraszam zobacz nagranie z webinaru na temat nowej szaty kanału, którą wprowadzono w tym roku. To jest pierwszy materiał w tej serii. Jeśli szybko podejmiesz działania, to możesz liczyć na moją osobistą pomoc, by w najbliższym czasie dołączyć do uczestników konkursu “Nowe szaty na Twoim YouTube” ale o tym niebawem. Dzisiaj zacznij od grafiki! Baw się wspaniale. Powodzenia.

 

Nowy wygląd kanału na YouTube (część pierwsza):

 

Nowy wygląd kanału na YouTube (część druga):

 

Dodatkowe wskazówki znajdziesz na Facebooku…

Całe szkolenie znajdziesz w tej kategorii: Marketing na YouTube…

 

P.S.

Czy masz już konto Partner Pro?

Jeśli nie, to kliknij TUTAJ i zobacz jak budować 3 niezależne źródła dochodu w zaciszu własnego domu…

[/wms_protected]

Autor wpisu:

Kiedy chodziłam do szkoły, byłam kiepską koleżanką. Nigdy nie dałam ściągnąć - musiałam proszącą o ściągę osobę nauczyć tego, o co prosi. Z biegiem lat talent do dzielenia się wiedzą pielęgnowałam i trenowałam w różnych obszarach wiedzy. Najpierw była matematyka (z zamiłowania i wykształcenia), później informatyka, ewidencja budżetu i sprawozdawczość w jednostkach samorządu terytorialnego. Aż kilka lat temu zafascynował mnie ebiznes. Dokładnie w 2006 roku. To zmieniło mój świat prywatny i zawodowy. Moi klienci już przyzwyczaili się do konsultacji w pokoju konferencyjnym a ja przestałam przemierzać Polskę wzdłuż i wszerz. Odkrywałam ciągle coś nowego i trafiłam na swoją pasję - wideo. Od 4 lat pielęgnuję ją, uczę się i produkuję filmy. Bardzo różne. Mam swoje marzenia, by dzielić się swoimi umiejętnościami i wiedzą. Dlaczego? Są dwa powody: # pierwszy - pomogę Tobie, bo zaczniesz czerpać radość z tworzenia filmów i nauczysz się je stosować do zarabiania, # drugi - pomogę sobie, bo od kiedy dzielę się swoją wiedzą, to dzielenie pomaga mi tę wiedzę porządkować, utrwalać i odkrywać coraz to nowe jej zastosowanie. Moją dewizą jest: naucz się bawiąc, baw się zarabiając! Czy to również może stać się Twoją dewizą?

https://www.facebook.com/Wideoprodukt

(Visited 45 times, 1 visits today)