Branża e-commerce charakteryzuje się ogromną konkurencyjnością. Względnie niska bariera wejścia powoduje, że każdego dnia pojawiają się nowe sklepy internetowe i serwisy usługowe. Dla firm starających się odnieść sukces na tym trudnym rynku oznacza to konieczność szukania strategii i narzędzi, dzięki którym możliwe będzie osiągnięcie przewagi nad konkurentami.

Branża e-commerce charakteryzuje się ogromną konkurencyjnością. Względnie niska bariera wejścia powoduje, że każdego dnia pojawiają się nowe sklepy internetowe i serwisy usługowe. Dla firm starających się odnieść sukces na tym trudnym rynku oznacza to konieczność szukania strategii i narzędzi, dzięki którym możliwe będzie osiągnięcie przewagi nad konkurentami.

Jakie strategie stosować, by skutecznie odpowiadać na potrzeby klientów? Z jakich narzędzi korzystać, by zwiększać konwersję? Co sprawi, że możliwa będzie dynamiczna i rentowna sprzedaż?

Strategia omnichannel, czyli maksymalna łatwość zakupów

Rosnące oczekiwania klientów sprawiają, że strategia omnichannel jest jedną z najskuteczniejszych strategii w branży e-commerce. Coraz więcej klientów oczekuje zapewnienia możliwości korzystania z usług firm branży e-commerce w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie i przy użyciu dowolnych urządzeń. Klienci oczekują także szeregu ułatwień w kontaktach z firmą. Chcą mieć możliwość komunikacji zarówno za pomocą poczty e-mail, aplikacji mobilnych, ale również mediów społecznościowych.

Wielokanałowe i zintegrowane podejście do marketingu, sprzedaży oraz obsługi po sprzedażowej sprawia, że możliwe jest podejmowanie spójnych i skoordynowanych działań w tych obszarach, niezależnie od preferowanych przez klientów form i kanałów komunikacji. Integracja narzędzi powoduje zwiększanie satysfakcji klientów, co w oczywisty sposób przekłada się na ilość transakcji, wartość sprzedaży i trwałość relacji.

Sztuczna inteligencja, czyli precyzyjna odpowiedź serwisów e-commerce na oczekiwania klientów

Najważniejszą technologią, która według wielu prognoz będzie w niedalekiej przyszłości decydować o powodzeniu firm działających w branży e-commerce, jest sztuczna inteligencja. Dzięki samo uczącym się systemom możliwa jest błyskawiczna analiza dużych zbiorów danych i precyzyjne określanie aktualnych oraz przyszłych potrzeb klientów.

Efektem zwiększonych możliwości w obszarze analiz jest zwiększenie skuteczności dostosowywania komunikatów promocyjnych do rzeczywistych potrzeb klienta. A precyzyjna komunikacja marketingowa to z kolei klucz do zwiększania konwersji i budowania pozytywnych doświadczeń klientów.

Sztuczna inteligencja umożliwia również automatyzację procesów korygowania działań marketingowych i sprzedażowych prowadzonych przez firmy e-commerce. Co ważne, dzięki inteligentnym systemom możliwe jest podejmowanie działań naprawczych w sposób natychmiastowy. Oznacza to wyeliminowanie czasu potrzebnego na podejmowanie decyzji przez menedżerów odpowiedzialnych za poszczególne obszary, co w niektórych przypadkach może być kluczowe dla powodzenia kampanii marketingowo-sprzedażowych.

Co poza omnichannel i SI?

Technologia to ogromna przewaga branży e-commerce. Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna lub elektroniczni asystenci to kolejne przykłady nowoczesnych rozwiązań, które mogą być wykorzystywane do zwiększania skuteczności akcji marketingowych i rozwoju sprzedaży. Warto jednak pamiętać, że dobór narzędzi powinien być wynikiem szczegółowej analizy potencjalnych efektów i ich zderzenia z oczekiwaniami firmy.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 13 times, 1 visits today)