Google Ads to system generujący wyświetlanie reklam lub linków sponsorowanych w popularnej wyszukiwarce, stworzonej przez Larry’ego Page’a i Siergieja Brina. Pozycja konkretnego odnośnika ustalana jest na podstawie jakościowego wyniku reklamy oraz stawki ustalanej przez dział marketingowy konkretnej firmy, odpowiedzialnej za kampanie promującą.

Google Ads to nowoczesna metoda, wpływająca na efektywną sprzedaż i prestiż danej marki. Warto wiedzieć, jak korzystać z tego narzędzia, by zintensyfikować zyski swojej firmy.

Cel

Na samym początku warto sprecyzować, jakie efekty chcemy osiągnąć. Kampanie reklamowe AdWords służą bowiem różnym celom. Wśród nich należy wymienić m.in.:

– promowanie sklepu w internecie

– poprawę wizerunku brandu

– zwiększenie popularności firmy wśród obecnych i przyszłych klientów

– tworzenie „sales leads”

Aby kampania była skuteczna, należy również odpowiednio skonfigurować konto Google Ads i rozważyć, z jakich narzędzi, oferowanych przez aplikację, warto korzystać. Marketing SEM można również zlecić profesjonalnym agencjom, takim jak na przykład Fabryka Marketingu, wyspecjalizowanym w tworzeniu skutecznych reklamach online.

 

Grupa odbiorców

Określenie grona konsumentów, do których chcemy dotrzeć z naszą reklamą pozwala oszczędzić budżet przeznaczony na przeprowadzenie kampanii.  Ustalając grupę odbiorców należy wziąć pod uwagę:

– płeć

– wiek

– miejsce pobytu lub zamieszkania

– zainteresowania, hobby

 

SEO

Google Ads umożliwia również stworzenie planera słów kluczowych, umożliwiającego przekierowanie użytkowników na naszą stronę, po wpisaniu odpowiednich fraz w wyszukiwarce. Planer służy również analizowaniu liczby wyszukiwań konkretnych słów, itd. SEO zmienia się jednak bardzo szybko, dlatego dane te są jedynie szacunkowe.

AdWords połączone jest z wieloma innymi narzędziami, m.in. Google Analytics. Posiada ono wiele funkcji i jego obsługa może wydawać się dosyć trudna, jednak potrzeba niewiele czasu, by zaznajomić się z możliwościami aplikacji. W przypadku kampanii z użyciem Google Ads warto testować różne formy promocji, by znaleźć optymalną strategię dla swojej firmy i sektora świadczonych usług.

 

 

 

 

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 10 times, 1 visits today)