Media społecznościowe stanowią miejsce, w którym warto umieścić reklamę swojej firmy. Facebook to jeden z najbardziej popularnych portali internetowych w Polsce i na świecie. Chcąc dotrzeć do nowych osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane określonymi produktami i usługami, warto wykorzystać reklamy Facebook Ads w strategii marketingowej firmy.

Czytelne i proste w odbiorze raporty związane z tym narzędziem pozwalają na cykliczne monitorowanie efektów reklam, a samoobsługowe narzędzia, jakie oferuje portal Facebook sprawiają, że nawet osoby początkujące mają szansę na szybkie wdrożenie.

Reklama Facebok Ads – co to jest?

Popularny serwis społecznościowy Facebook, który odwiedza dziennie 1,84 miliarda osób na świecie, ma swój własny system reklamowy o nazwie Facebook Ads. Facebook oferuje firmom zainteresowanym docieraniem do nowych klientów specjalne narzędzie do tworzenia dedykowanych kampanii reklamowych – Menadżer reklam (Facebook Ads Manager).

ważne, system reklamowy Facebook Ads działa na wszystkich portalach należących do Facebooka – czyli nie tylko na samym portalu Facebook, ale także na Instagramie i Messengerze.

Jak działa Facebook Ads?

Dzięki Menadżerowi Reklam możliwe jest nie tylko samo zarządzanie budżetem całej kampanii marketingowej, ale również profilowanie odbiorców reklam. Facebook Ads wykorzystuje specjalne algorytmy, dzięki którym będzie wyświetlać reklamy tylko tym osobom, które mogą być potencjalnie zainteresowane określonymi produktami i usługami.

Facebook Ads można przyrównać także do systemu aukcyjnego, ponieważ Facebook wyświetla reklamy, na których zarabia najwięcej z uwagi na wyższą cenę zaoferowaną przez jej nadawcę.

Dodatkowo system reklamowy oszacowuje z jakim prawdopodobieństwem  dany użytkownik portalu może być zainteresowany reklamą i jak bardzo prawdopodobne jest to, iż wejdzie z nią w interakcje, czyli kliknie w link prowadzący do konkretnego sklepu. Reklamy wyświetlające się rzeczywistym klientom sklepu są też dobrym sposobem na podtrzymywanie więzi z marką i budowanie lojalności wobec niej.

Czy warto prowadzić kampanie reklamowe na Facebooku?

Popularność Facebooka, Messengera oraz Instagrama w Polsce jest stale duża, dlatego decydując się na prowadzenie kampanii marketingowej z narzędziem Facebook Ads, stosunkowo łatwo znaleźć nowych klientów.

Co szczególnie istotne dla przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą usług oraz produktów  – większość użytkowników Facebooka w Polsce stanowią osoby dorosłe, a więc zdolne do zakupów. Budowanie kampanii marketingowej w oparciu o Facebook Ads ma też plus związany z profilowaniem – tworzone reklamy będą docierać tylko do tych użytkowników, którzy rzeczywiście mogą być potencjalnie zainteresowani.

Oznacza to większą szansę na wygenerowanie pozytywnego ruchu na stronie internetowej sklepu oraz na rzeczywiste transakcje handlowe. Sam proces profilowania zakłada możliwość wyboru własnych preferencji w tym zakresie. Przedsiębiorca może samodzielnie określić rodzaj reklamy, który będzie dedykowany do określonej grypy klientów.

Przejrzyste raporty i możliwość sprawdzania efektów kampanii to kolejne zalety, dla których warto zdecydować się na Facebook Ads.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 5 times, 1 visits today)
Grupa Marketingowa PodstawyBiznesu