Programy lojalnościowe to jedne z najskuteczniejszych metod na utrzymanie obecnych klientów (pamiętajmy, że pozyskanie nowego klienta jest średnio sześć razy droższe niż utrzymanie obecnego). Warto przyjrzeć się im bliżej i pomyśleć o wdrożeniu ich w swoim sklepie.
Możesz też skorzystać z gotowego scenariusza, jaki proponuje np. edrone – CRM stworzony z myślą o handlu internetowym, i do jego potrzeb dostosowany. Poniżej przedstawiamy kilka punktów, które pomogą Ci w stworzeniu dobrego programu lojalnościowego.
1. Pamiętaj o klarownym systemie punktowania.
Klient musi wiedzieć, czy zapisanie się do programu mu się opłaci. Pokaż, jakie korzyści będą wynikać z uczestnictwa w takim programie. Zniżka na zakupy, stały rabat lub regularne upominki mogą zadziałać na korzyść Twojej marki. Określ jasno zasady premiowania w komunikacie, który wysyłasz do klientów. Na tym etapie masz szansę na stworzenie silnej relacji z klientem.
2. Zadbaj, żeby program lojalnościowy przyniósł jak najwięcej korzyści Twojemu sklepowi.
W końcu nie tylko chodzi o zadowolenie klienta, ale także o zwiększenie sprzedaży. Dlatego zaproponuj atrakcyjne nagrody w zamian za zdobywanie kolejnych szczebelków na drabinie lojalnościowej (czyli za kupowanie więcej).
3. Wartość dodana ma znaczenie.
W tym przypadku tą wartością może być zbudowanie społeczności wokół programu lojalnościowego. Mów językiem korzyści i pokaż, że dołączenie akurat do Twojego klubu może być atrakcyjne nie tylko ze względu na większą opłacalność zakupów. Klienci będą pamiętali o Twoim programie, nawet jeśli zapomną o rabatach, które im oferujesz.
4. Zagraj w to!
Niech uczestnictwo w programie lojalnościowym będzie też zabawą. Nie zapominaj jednak o specyfice sklepu i jego klientach. Dla klienta sklepu z towarami luksusowymi raczej nie będzie atrakcyjne to samo, co dla klienta sklepu z zabawnymi koszulkami. Gry najlepiej sprawdzają się w markach skierowanych do młodszego użytkownika. Pole do popisu jest duże, możesz np. stworzyć aplikację na smartfona.
5. Odpowiedni UX to podstawa.
Program lojalnościowy ma być z łatwością obsługiwany na komputerze, tablecie i smartfonie. Ma z niego jasno wynikać, ile punktów już zebrałeś i jakie korzyści możesz odnieść. Takie najważniejsze informacje umieść na górze strony, najlepiej z przyciskiem CTA zachęcającym do dalszego zbierania punktów.
6. Nagradzaj nie tylko za zakupy.
Któryś z klientów jest szczególnie aktywny w Twoich kanałach społecznościowych albo na stronie internetowej? Dodaj kilka punktów więcej do jego programu lojalnościowego. Zwiększysz wtedy nie tylko ruch na swojej witrynie i social mediach, ale zyskasz zadowolenie klienta.
7. Nie zapominaj o promocji swojego programu!
Wykorzystaj narzędzia, jakie daje automatyzacja marketingu i poinformuj klientów o uruchomieniu takiego programu poprzez wysyłkę spersonalizowanego newslettera, powiadomień na stronie, albo innych komunikatów.
Najnowsze komentarze