Czym właściwie jest SEO?

Nie każdy przyszły klient agencji wie, czym tak naprawdę jest SEO oraz skuteczne działania z nim związane. To, co najbardziej go dziwi, to zwykle fakt, że procesy związane z pozycjonowaniem te są czasochłonne, a realne wyniki przynoszą dopiero kolejne miesiące opieki nad projektem.

Czym właściwie jest SEO?

Do najważniejszych informacji, jakie należy przekazać klientowi już na starcie współpracy należą fakty, iż:

  • SEO jest procesem, który ma realny wpływ na ilość wyświetleń strony i na jakość działań jej użytkowników,
  • pozycjonowanie wiąże się z pracą specjalistów SEO nad właściwą optymalizacją strony, tak, aby była ona dostosowana do wyszukiwarek.

Często pada pytanie o to, kiedy widoczne będą pierwsze efekty pracy nad pozycjami. Jest to trudne do określenia, bowiem zależy od wielu czynników (w tym tych, związanych z aktualizacjami algorytmów Google) i zmian, jakie należy wprowadzić na stronie. Może trwać od kilku tygodni, do nawet kilku miesięcy.

Dzięki długotrwałej współpracy z klientem oraz monitorowaniu jego witryny, agencja będzie mogła jednak podać ten czas z pewnym przybliżeniem. Nigdy nie będzie to jednak wiązało się z podaniem dokładnej daty uzyskania zamierzonych efektów.

Audyt SEO – dlaczego go potrzebuję?

Choć żaden specjalista od pozycjonowania nie rozpocznie swojej pracy bez tego dokumentu, klient nie zawsze rozumie, dlaczego jest on tak potrzebny. Ważne, aby wytłumaczyć mu więc najistotniejsze kwestie, a więc:

  • przeprowadzenie audytu jest niezbędne, gdy chcemy zwiększyć widoczność strony w przeglądarce. Zawiera on szereg uwagi i zalecenia odnośnie witryny, bez których skuteczne pozycjonowanie jest niemożliwe,
  • należy pamiętać o tym, że bez wdrożenia wytycznych, zawartych w tym dokumencie, specjaliści SEO nie będą mogli rozpocząć pracy nad lepszą pozycją witryny w wyszukiwarce.

Dlaczego opłata miesięczna?

Jeśli wytłumaczymy klientowi, że pozycjonowanie i prace SEO wymagają czasu, powinien on łatwiej zrozumieć, dlaczego zaleca się pobieranie opłaty miesięcznej – a nie za efekt. Ten zresztą osiąga się dopiero nawet po kilku miesiącach pracy.

I choć kilka lat temu podpisywano umowy na zapłatę za osiągnięcie konkretnego celu, po zmianach algorytmów Google określenie czasu, w jakim można go osiągnąć jest najmniej kłopotliwe. Dlaczego? Zdobycie dobrej pozycji w przeglądarce jest po prostu dużo trudniejsze, niż dawniej i wymaga ciągłej oraz długotrwałej pracy specjalisty.

Jak kontrolować pracę agencji nad SEO?

Aby klient miał pewność, że pozycjonowanie jest skuteczne, należy przygotować dla niego raport za każdy miesiąc, poświęcony jego witrynie. Powinny znaleźć się w nim informacje o tym, co wykonano w określonym czasie, podać zdobyte linki, przeprowadzić analizę skuteczności działań oraz przybliżyć plany na kolejne miesiące.

Upewnijmy się również, że potrafi on korzystać z Google Analytics oraz Google Search Console, gdzie może kontrolować wyniki pracy agencji. Jeśli nie, należy wytłumaczyć mu, jak je obsługiwać.

Jeśli potrzebujecie szerszego omówienia przytoczonych kwestii lub pojawiają się inne pytania, dotyczące pozycjonowania, które chcielibyście zadać przed rozpoczęciem współpracy, to warto skontaktować się ze specjalistami z Alte Media https://www.altemedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 49 times, 1 visits today)