Targi branżowe to idealna okazja do tego, żeby zwiększyć sprzedaż naszych produktów, pozyskać nowych kontrahentów oraz zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Niemniej nie da się tego wszystkiego osiągnąć bez wyróżniającego się na tle konkurencji stoiska. Jak sprawić, żeby przestrzeń obok nas przyciągała wzrok? Otóż najłatwiej osiągnąć to za pomocą… rollupów.

Targi branżowe cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Obecnie na terenie naszego kraju odbywa się kilkaset tego typu imprez z kilkudziesięciu różnych branży. Rosnąca liczba targów nie powinna nikogo dziwić, bo targi są doskonałą okazją do tego, żeby zaznaczyć obecność firmy na rynku, zaprezentować nowe produkty, wymienić się branżowymi informacjami, pozyskać nowych klientów oraz zapoznać się z oczekiwaniami i uwagami tych dotychczasowych.

Ponadto targi mają tę przewagę nad internetem, że umożliwiają komunikację bezpośrednią (twarzą w twarz) z klientami, partnerami handlowymi i przedstawicielami mediów, a ta zdaniem specjalistów od marketingu jest zwyczajnie niezbędnym elementem strategii marketingowej.

Rollupy: idealny sposób na urozmaicenie stoiska

Zdaniem wielu ekspertów internet nie zagraża w żaden sposób tradycyjnym targom branżowym, gdyż kontakt osobisty jest zwyczajnie niezastąpiony. Nie mówiąc już o tym, że na targach każdy produkt można osobiście obejrzeć i omówić, zaś udzielane na pytania odpowiedzi są z reguły bardziej wyczerpujące niż w przypadku komunikacji elektronicznej.

Same zalety? Problem w tym, że przestrzeń targowa jest ogromna i pełna różnych wystawców, więc bardzo łatwo można zostać przeoczonym w tłumie podobnych stoisk. Jak sprawić, żeby klient spośród dziesiątek rozmaitych stoisk firmowych wybrał właśnie nasze? Bardzo popularnym, a przy tym skutecznym sposobem na wyróżnienie stoiska i przyciągnięcie wzroku przechodzących obok osób są stojaki reklamowe, czyli tzw. rollupy. Jak wyjaśnia initi.pl, rollup składa się z aluminiowego stelaża, kasety ze systemem rolującym, mechanizmu napinającego, listwy zaciskowej oraz wysięgnika. Ten niepozorny mechanizm wygląda co prawda niepozornie, ale skrywa ogromną funkcjonalność.

Reklama dźwignią handlu

Za używaniem rollupów na targach branżowych przemawia kilka istotnych aspektów. Przede wszystkim treść reklamy drukowana jest na materiale, więc w razie potrzeby można ją zawsze podmienić na inną, bardziej aktualną. Ponadto rollupy są niezwykle łatwe w transporcie, bo materiał z reklamą chroni aluminiowa kaseta. Jeżeli do tego wszystkiego dodamy jeszcze niewielką wagę, szybki montaż, trwałość, elegancję oraz atrakcyjną oprawę, to szybko staje się jasne, że rollupy idealnie nadają się na targi branżowe.

Uwaga: nie warto stawiać naszych rollupów w miejscach, gdzie jest już ich pewna ilość – łatwo mogą zostać pominięte wzrokiem przez odwiedzających. Ponadto wszystkie projekty muszą być spójne graficznie, żeby potencjalni klienci mogli je łatwo skojarzyć z naszą firmą. Nie należy też zapełniać całego rollupu treścią, bo uwaga odbiorcy koncentruje się najwyżej na 10% jego powierzchni. Skupmy się wyłącznie na tym, co najważniejsze w naszej ofercie – rollup ma przede wszystkim przykuwać uwagę i zachęcać do odwiedzenia naszego stoiska; szczegóły oferty można doprecyzować później.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 9 times, 1 visits today)