Marketing mobilny, to coś, co dzieje się tu i teraz. Jest to ten fragment marketingu, w którym powinna znaleźć się każda firma, która chce walczyć o nowoczesnego konsumenta. Mówi się, że jeśli nie ma cię w sieci, to nie istniejesz. Podobnie jest z brakiem działalności w sferze urządzeń mobilnym. Reklama mobilna to teraźniejszość, którą trzeba umiejętnie wykorzystać.

 

Co zaliczamy do działań mobilnych?

Pierwszym i najważniejszym czynnikiem działania reklamy mobilnej są sms-y reklamowe. Większość z nas, co jakiś czas dostaje tego typu wiadomości i jeśli są one ściśle skierowane na nasze potrzeby i pochodzą od zaufanej marki, to chętnie korzystamy z oferowanych w nich propozycji. Kolejnym aspektem są kupony mobilne, czy też voicemailing. Zapewne każda firma znajdzie coś odpowiadającego jej potrzebom oraz trafiającego do jej konsumentów.

Kampanie reklamowe na urządzenia mobilne

Polski rynek nie jest jeszcze przesycony reklamą mobilną tak mocno, jak chociażby rynek amerykański. Jednakże coraz więcej marketerów wykorzystuje go w swoich działaniach. Dzieje się to głównie ze względu na fakt, że tego typu posunięcia przynoszą markom wymierne korzyści.

Czym reklama mobilna różni się od reklamy tradycyjnej?

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jest ona tożsama ze standardowymi działaniami. Jednakże w praktyce jest zupełnie inaczej. Zwróćmy uwagę chociażby na fakt, że ekrany urządzeń mobilnych są znacznie mniejsze niż chociażby ekrany komputerów. O tyle, o ile na monitorze przekaz jest całkiem czytelny, to na mniejszym ekranie może okazać się całkowicie nie do przyjęcia. Dodatkowo użytkownicy zupełnie inaczej korzystają z urządzeń mobilnych niż z tych stacjonarnych. Przeglądając treści na smartphonie poszukujemy krótkich i szybkich komunikatów, zaś korzystając z komputera potencjalnie mamy więcej czasu i możemy skupić się dłuższych i bardziej wymagających treściach. Dlatego też reklama mobilna musi być do tego przystosowana i dawać nam precyzyjne odpowiedzi na poszukiwane pytania.

Gry na urządzenia mobilne

Skoro mówimy o urządzeniach mobilnych, to nie można zapomnieć o niezwykle istotnym elemencie, czyli o grach komputerowych. Rosnąca liczba użytkowników coraz częściej wykorzystuje tablety i smartfony do gier i poświęca im coraz więcej czasu. Z tego powodu angażowanie się reklamodawców w świat gier jest całkowicie uzasadnione. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest tzw. grywalizacja, czyli gra połączona z rywalizacją, której celem może być zachęcenie do pierwszego lub kolejnego skorzystania z produktu lub usługi przy jednoczesnym zagwarantowaniu udanej rozrywki. Więcej na ten temat można przeczytać m.in. na stronie internetowej AdNext.pl.

 

(Visited 128 times, 1 visits today)