pozycjonowanie-filmow-youtube

YouTube, jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, a dodatkowo jedna z największych wyszukiwarek w internecie. Do tego wszystkiego serwis udostępniony jest dla wszystkich niezależnie od tego, czy masz jakiekolwiek pojęcie o tworzeniu filmów, czy jesteś reżyserem itp.

Nic, więc dziwnego, że codziennie na tym portalu pojawiają się setki filmów tworzonych również przez amatorów.

Przyjrzyjmy się statystkom YouTube.

Oglądalność YouTube:

  • YouTube odwiedza miesięcznie ponad miliard unikalnych użytkowników.
  • Każdego miesiąca użytkownicy spędzają ponad 6 miliardów godzin na oglądaniu filmów w YouTube – to prawie godzina oglądania przypadająca na każdego mieszkańca Ziemi i o ponad 50% więcej niż w zeszłym roku.
  • Co minutę do YouTube trafia 100 godzin filmów.
  • YouTube jest dostępny w 61 krajach i 61 językach.

Dodatkowo YouTube również pozwala nam zarabiać na naszych własnych filmach. Ale, żeby móc zarabiać nasze filmy muszą mieć oglądalność, więc czytelnicy muszą do nich trafić. Dlatego warto powalczyć o 1 stronę w wyszukiwarce. Jak do tego dojść ? Przez pozycjonowanie seo.

 

Jak pozycjonować filmy na YouTube?

Samo umieszczenie swoich filmów nie wystarczy, aby wybić się i zająć wysoko miejsce na 1 stronie. Tutaj również musimy odpowiednio przystosować nasz film, tak jak, to robimy w przypadku artykułów dla Google.

 

1) Znajdź słowa kluczowe

Nim umieścisz film na YouTube, znajdź słowa kluczowe, na które będziesz pozycjonować film. Pamiętaj, aby wybrać takie słowa, które są powiązane i dopasowane do treści filmu.

 

2) Tytuł filmu

Tytuł filmu jest najważniejszym elementem. Ma takie samo znaczenie dla seo tak samo, jak tytuł artykułu na twoim blogu. W tytule filmu podaj najważniejsze słowa kluczowe.

W wyszukiwarce Google również pojawi się tytuł filmu z YouTube, więc warto, aby był on sensowny, ponieważ być może ktoś kliknie i przejdzie do YouTube, aby obejrzeć film. Dlatego nie upychaj słów kluczowych na siłę. Tytuł nie ma być zlepkiem fraz kluczowych. Ma wskazywać o czym jest twój film.

 

3) Opis filmu

Napisz wartościowy opis swojego filmu. Nie każdy od razu kliknie play, aby obejrzeć. Opis może go przekonać, że warto poświęcić chwilę na obejrzenie twojego dzieła. W opisie również używaj słów kluczowych, jednak, tak jak w tytule, nie upychaj ich na siłę.

 

4) Tagi filmu

Tagi są również ważne z punktu pozycjonowania, seo i optymalizacji. Dodaj tagi, które opisują film. Nie dorzucaj tagów, które kompletnie nie się związane z tematyką filmu tylko dlatego, że są popularne i mają dużo wyszukiwań. Przy takim zabiegu możesz jedynie stracić. Pamiętaj, że filmy mogą zostać ocenione przez użytkowników za pomocą zielonego kciuka w górę i czerwonego w dół.

 

5) Nazwa filmu

Zostawiłam ten punkt na końcu, choć powinien być na początku tej listy. Jeśli chcesz pozycjonować swoje filmy nadaj, im odpowiednią nazwę. Wiele ludzi nazywa pliki np. 0002.avi lub zlepekwyrazow.mp4.

A, to duży błąd.

W nazwie pliku zamieść słowo kluczowe. Jeśli nagrałeś/aś film o pozycjonowaniu bloga, to nazwa pliku powinna być taka: pozycjonowanie-bloga.avi.

 

Ps. Jakiś czas temu Basia Szumocka napisała kilka ciekawych artykułów o YouTube. Począwszy od tego jak stworzyć swój kanał, aż po to, jak zarabiać dodatkowe pieniądze dzięki YouTube. Więcej tutaj: Marketing na YouTube…

[wms_protected][/wms_protected]

 

 

 

 

 

(Visited 193 times, 1 visits today)