Zbliża się koniec roku, a to dobry czas na podsumowanie zmian, które pojawiły się w 2017 roku w świecie Social Media. Wybraliśmy dla Was kilka tych, które w naszej ocenie, są najbardziej warte uwagi oraz jedną, która jest nieudana i niepotrzebna! Zapraszamy do lektury!

Zmiany reklamowe – Facebook

Myśląc zmiany reklamowe mamy na myśli zarówno nowe formaty, które pojawiły się w tym roku, a także ich sposób działania. Zaczynamy od pierwszej reklamowej nowości na FB – w 2017 roku pojawił się m.in format kolekcja, który łączy video ze zdjęciami produktów. Po kliknięciu w materiał reklamowy odbiorca zostaje skierowany bezpośrednio na stronę lub do aplikacji, gdzie może dokonać zamówienia.

Ze względu na wzmożone korzystanie z telefonów czy tabletów na całym świecie, format ten działa wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Na Facebook’u pojawiła się również możliwość zamieszczania reklam w aplikacji Messenger, gdzie na pierwszy ogień poszły formaty pozwalające na zwiększenie ruchu lub konwersji. Dzięki tej zmianie możemy rozszerzyć zasięg swoich kampanii na Facebooku o bazę ponad 1,2 miliarda ludzi korzystających każdego miesiąca z Messengera.

Nowości – Instagram

Na Instagramie nowością stały się reklamy w InstaStories. Materiały wyświetlają się pomiędzy relacjami profilii, które obserwujemy. Duża zaletą jest możliwość wykorzystania do ich targetowania tych samych narzędzi co do kampanii na Facebook’u. Ważną nowością jest również to, że posty opłacone przez konkretną firmę będą wyraźnie oznaczone – stosowna adnotacja będzie widoczna tuż obok zdjęcia i nazwy użytkownika. Ma ona zawierać wyrażenie Paid partnership with – i tu nazwa konkretnej marki. Transparentność reklam przede wszystkim!

Power Editor + Manager Reklam = jedność

Od tego roku Power Editor i Manager Reklam to jedno narzędzie! Celem połączenia było usprawnienie procesu planowania kampanii oraz zachęcenie do skorzystania ze wszystkich dostępnych funkcji i analiz dostępnych, do tej pory, w dwóch osobnych narzędziach. Nie ma już sztywnego podziału na zespoły – Fani Power Editora kontra Manager Ads!

Moc GIF’ów!

Zabawa formatami, zarówno w postach, jak i w kampaniach reklamowych, to ważny element w prowadzeniu fan page’a. GIF’y świetnie sprawdzają się w mediach społecznościowych – cieszą się dużym zainteresowaniem, a także użytkownicy chętnie z nimi reagują. Facebook dojrzał ich potencjał i nareszcie nie trzeba polegać na zewnętrznych usługach hostingowych! Możemy publikować GIF’y z poziomu tworzenia wpisu, a także wykorzystywać je w kampaniach reklamowych!

280 znaków Twittera

Dlaczego ta zmiana jest ważna? Bo trochę Twitter sam na siebie ukręcił bicz. Jego zaletą były krótkie, treściwe i konkretne informacje, po przeczytaniu których widzisz, wiesz i lecisz dalej. 280 znaków to sporo tekstu, który wymaga skupienia. To jedna z nowości z 2017, która jest nietrafiona.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Traffic Trends.

(Visited 261 times, 1 visits today)