Istnieje przekonanie, że posiadając działalność gospodarczą, np. sklep internetowy, musisz posiadać konto firmowe. Przepisy w Polsce jednak wcale tego nie nakazują. Jednak posiadanie konta dla przedsiębiorców może okazać się pomocne, gdyż banki formułują specjalne oferty, aby ułatwić życie swoim klientom.

 

W Polsce istnieją jedynie wymogi, które nakazują przedsiębiorcom wykonywać pewne płatności w trybie bezgotówkowym, jak np. wpłaty do ZUS-u czy Urzędu Skarbowego. Można jednak dokonywać tych wpłat z własnego konta. Jednak konto firmowe może okazać się bardzo pomocne w prowadzeniu działalności gospodarczej. Banki oferują sprofilowane produkty, które mają na celu przyspieszyć pewne procesy i ułatwić dostęp do konta i jego funkcji. Oferty są często sprofilowane specjalnie pod konkretnych przedsiębiorców, na przykład właścicieli sklepów internetowych (oferta Poczty Polskiej czy Deutsche Banku).

Dlaczego warto założyć konto firmowe?

Istnieje wiele profitów z posiadania kont firmowych dla właścicieli firm, oto kilka z nich:

  • można łatwo rozliczać się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em;
  • sklepy internetowe i inne biznesy online nie obracają gotówką, a wyłącznie pieniędzmi w internecie. Dlatego wszelkie przelewy, należności itp. łatwiej wykonywać online z dobrze sprofilowanego konta dla przedsiębiorców;
  • posiadając konto firmowe możemy korzystać także z innych, specjalnie dedykowanych produktów dla właścicieli firm, na przykład kont oszczędnościowych (które łatwo pozwolą odkładać nadwyżki z działalności sklepu), niskooprocentowanych kredytów do konta lub ratalnych i wielu innych.

Inne ważne czynniki decydujące o wyborze konta firmowego

Z pewnością ważne są opłaty. Zwracajmy uwagę na to, jakie opłaty będziemy ponosić za otwarcie, prowadzenie konta i różnego rodzaju usługi banku. Oprocentowanie konta również ma znaczenie. Oczywiście konto firmowe będzie miało niższe oprocentowanie niż konto oszczędnościowe, jednak warto wybierać takie konto, które ma atrakcyjną ofertę.

Dobierz konto do biznesu

Nie każdy przedsiębiorca potrzebuje takiego samego konta. Oferty banków również są zróżnicowane. Jeżeli na przykład prowadzisz biznes e-commerce, wybierz takie konto firmowe, które będzie miało bardzo rozbudowane opcje usług internetowych. Dla ciebie będą także ważne kwestie przelewów, aby były darmowe. Wiadomo, że obrót gotówki w branżach e-commerce odbywa się wyłącznie w sieci, dlatego wszelkie udogodnienia online to jest to, czego twoja firma potrzebuje.

Czyli warto…

Jak widać, mimo że nie ma obowiązku prowadzenia konta firmowego, to jednak ułatwia ono życie przedsiębiorcom – pozwala na łatwe ewidencjonowanie wszelkich płatności (wpłat i wypłat), ułatwia rozliczenia z ZUS-em i Urzędem Skarbowym itd. Poza tym wszelkie wydatki, które ponosimy na prowadzenie konta firmowego możemy wliczyć w koszty uzyskania przychodu. Dużo trudniej wykonać te wszystkie rzeczy, gdy przedsiębiorca prowadzi jeden rachunek prywatny i używa go do firmowej działalności, bo kłopot sprawia oddzielenie wszelkich transakcji prywatnych od firmowych.

 

 

 

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 30 times, 1 visits today)