Promocja firmy to nie tylko strona internetowa, składa się na nią jeszcze wiele innych elementów jak content marketing, e-PR, remarketing i inne. Jest to proces długotrwały, którego efekty widoczne są po kilku miesiącach (2-3). Ponadto raz osiągnięcie danej pozycji nie gwarantuje jej utrzymania, dlatego cały czas trzeba prowadzić działania SEO.

Nasza oferta

Wystarczy, że w naszą ulubioną wyszukiwarkę wpiszemy np. „pozycjonowanie Rzeszów” i uzyskujemy dostęp do sporej ilości agencji reklamowych z naszej okolicy. Po czym poznać, że firma marketingowa odrobiła wcześniejsze zadanie domowe? Tym bardziej, że widzimy ją po raz pierwszy? Tajemnica tkwi w osiągnięciach. Po pierwsze oferta, sprawdzamy czy przygotowana jest profesjonalnie tzn. do naszej branży i indywidualnie do nas, czy zawiera przekonujące treści jak przykłady innych wypromowanych stron i efektów działań, nie tylko ich podejmowania. Zwracamy uwagę na ofertę, powinna wyglądać profesjonalnie, zawierać przedstawiony zakres usług i ich opis oraz warunki na jakich jest możliwa współpraca. Jeśli firma nam zadaje pytania odnośnie naszego biznesu, naszych celów, pyta o dane z Google Analytics, to jesteśmy na dobrej drodze.

Czy moja firma potrzebuje SEO?

Tym bardziej jak prowadzimy lokalną małą firmę, a nasi klienci to kilka powiatów. Czy w takim wypadku potrzebujemy SEO? I tak i nie. Zależy od priorytetów. Możemy poprzestać na tym co mamy i wegetować sobie spokojnie w nadziei, że jakaś sąsiednia konkurencja nam nie zacznie odbierać klientów, albo możemy sami o rynek zadbać. Tym bardziej, iż „wielcy gracze” dostrzegli, że nasze podwórka są słabo strzeżone. Trzeba zdać sobie sprawę z najważniejszej rzeczy w biznesie XXI w. świat przenosi się do internetu i to tam ludzie szukają wszystkiego od inspiracji po porady i produkty czy usługi. Wniosek z tego, żeby być tu i teraz trzeba być tam w wirtualnej rzeczywistości.

Firm SEO jest dużo

Jaka firma będzie dla mnie najlepsza? Trudne pytanie; ta która ma klientów z naszej branży, której strona jest widoczna w internecie, umiejąca pozycjonować lokalnie, znająca najnowsze zmiany w Google jak Mobile First Index. Warto poszukać informacji, czy w ofercie znajduje się reklama w mediach społecznościowych. Powinniśmy zwrócić uwagę na audyt SEO jaki taka firma przygotowuje. Jest to pierwsze z zadań takiej agencji i na jego podstawie dobiera się odpowiednie działania poprawiające wynik pozycji strony. Wykonanie dobrego audytu to koszt kilku roboczogodzin w związku z czym raczej nie dostaniemy go przed finalizacją umowy. Warto jednak poprosić np. o wykaz pozycji jakie są w ramach takiego audytu stron internetowych brane pod uwagę. Jego części składowe powiedzą nam coś więcej o jakości usług świadczonych przez daną firmę pozycjonującą.

Wybór firmy pozycjonującej to duże wyzwanie tym bardziej, że jest to współpraca na dłuższy okres. Dlatego powinnyśmy być rozsądni aczkolwiek nie bać się i zainwestować. Dobrze działająca firma nie zrobi nam usług za pół darmo i trzeba liczyć się z kosztami. Większość firm jest elastycznych pod tym względem i mamy możliwość rozliczenia abonamentowego gdzie płacimy za podjęte działania. Na bieżąco z takiej firmy powinniśmy otrzymywać miesięczny raport z wykonanych działań.

Więcej informacji o tym jak wybrać firmę pozycjonującą znajdziesz na blogu www.BirdCode.pl/blog.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 15 times, 2 visits today)