Warto zauważyć, że coraz więcej osób zakłada biznesy internetowe. Motywacje są naprawdę bardzo różne. Przede wszystkim chodzi jednak o pieniądze. Dobrze prosperujący biznes online może przenosić bowiem naprawdę duże zyski. Nic więc dziwnego, że tak dużo ludzi rozpoczyna swoją działalność właśnie w sieci.

Artykuł powstał we współpracą z firmą AdWords Group

Niestety, zdobycie klientów i osiąganie satysfakcjonujących dochodów wcale nie jest takie łatwe. Dobry pomysł na biznes i odpowiednio wysokie zaangażowanie mogą nie wystarczyć. Wszystko dlatego, że w internecie panuje bardzo duża konkurencja, z którą trzeba skutecznie walczyć. Jak? Choćby poprzez właściwą reklamę.

W dzisiejszym wpisie dowiecie się wielu interesujących faktów na temat marketingu, który jest z miesiąca na miesiąc coraz popularniejszy. Na czym polega taka kampania produktowa? Jakie są jej najważniejsze zalety? Zapraszamy do lektury!

Co to jest remarketing?

Remarketing to kampania produktowa Google. Warto w tym miejscu podkreślić, że jest ona coraz skuteczniejsza, dlatego nie może dziwić, że tak wiele osób decyduje się na korzystanie z niej. Trzeba zaznaczyć, że kampania produktowa prowadzona jest w ramach programu reklamowego Google AdWords. Na czym polega działanie remarketingu?

Kluczowe jest to, że w jego ramach następuje powtórzenie przekazu reklamowego użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili już stronę danej firmy czy produktu. Każdy powinien sobie zdawać sprawę, że ta kampania produktowa Google daje szansę na ponowne dotarcie do grupy docelowej i znaczące zwiększenie obrotów wynikających z prowadzenia konkretnego biznesu internetowego. Oczywiście, aby było to możliwe, remarketing musi być dobrze przeprowadzony.

Kampania produktowa Google – jaka jest zasada działania?

Zastanawiacie się, na czym to wszystko polega? Taka kampania produktowa jest zdecydowanie mniej skomplikowana, niż może wam się wydawać na pierwszy rzut oka. W pierwszej kolejności dany użytkownik wchodzi na konkretną stronę internetową. W tym momencie Google umieszcza odpowiedni plik cookies w przeglądarce – dotyczący tego, że ta osoba odwiedziła tę lokalizację.

Jest to naprawdę bardzo ważne, ponieważ od razu pokazuje to fakt, że kampania produktowa Google jest skierowana do osób, które będą zainteresowane danym produktem czy usługą.

Następnie plik cookies uruchamia wyświetlanie reklam, które będą adekwatne do preferencji klienta. Wszystko po to, aby taka osoba – która z jednej strony wykazała zainteresowanie danym produktem czy usługą, ale z drugiej strony nie dokonała żadnych zakupów – została ponownie powiadomiona o możliwości nabycia konkretnych elementów.

Bardzo często kończy się tak, że opisywana kampania produktowa powoduje, że dany user jeszcze raz wraca na stronę i dokonuje kupna określonego produktu czy usługi, co jest oczywiście bardzo korzystne dla właściciela danej lokalizacji internetowej.

Remarketing statyczny Google i dynamiczny – co warto o nich wiedzieć?

Warto zaznaczyć, że w ramach tej kampanii produktowej wyróżniamy remarketing statyczny Google i dynamiczny. Obie formy są bardzo skuteczne. Czym jednak różnią się te 2 elementy? Trzeba podkreślić, że remarketing statyczny Google stanowi dokładnie jeden przekaz reklamowy. Warto wiedzieć, że jest on wyświetlany niezależnie od części witryny obejrzanej przez konkretnego użytkownika.

Oznacza to, że remarketing statyczny Google pokazuje klientowi ustalone już wcześniej konkretne produkty i usługi, które mają zainteresować go do ponownego odwiedzenia danej lokalizacji internetowej i zrobienia zakupów.

Bardziej wszechstronny jest remarketing dynamiczny. Wszystko dlatego, że w tym przypadku wyświetlane są reklamy dokładnie tych produktów i usług, którymi użytkownik już wcześniej zainteresował się na danej stronie. Warto wiedzieć, że z takiego rozwiązania bardzo często korzystają sklepy internetowe. Jest to jednak całkowicie zrozumiałe – w końcu dany klient, który nie dokonał zakupu konkretnego produktu potem otrzymuje kolejne informacje o możliwości nabycia tego właśnie elementu i często się jednak na nie decyduje.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 34 times, 1 visits today)