google Plus w biznesieZakładam się, że masz konto na facebooku. Czy jednak profil na facebooku jest wystarczający zważywszy na dominację w Polsce wyszukiwarki Google?

Google+ może być ważniejsze dla ciebie niż facebook czy twitter, gdy dysponujesz ograniczonym czasem na marketing online.

Google+ jest doskonałą platformą wymiany treści, a dane zebrane z udostępniania i innych działań mają duży wpływ na wyniki wyszukiwania w Google.

Budowanie społeczności na Google+ może być najlepszym dla marketingowca sposobem poprawy pozycji w rankingu wyszukiwania.

Oczywiście, nie dzieje się to automatycznie – należy rozumieć swoją grupę docelową by dostosować do niej udostępniane treści, wtedy Google otrzyma bezpośrednie wskazania, że treść jest wysokiej jakości.

Od ponad roku Google+ ma większe znaczenie dla wyszukiwarki Google niż ktokolwiek się spodziewał.

Google+ to znacznie więcej niż „produkt społecznościowy”. Dotychczas Google+ został znacznie zintegrowany z Google Docs, Chrome, Google Reader, Gmail i YouTube.

Google przeprojektował nagłówki Search, News, Maps, Translate, Gmail i wielu innych produktów Google, aby zawrzeć je w Google+. W skrócie, Google+ stało się spoiwem, które łączy różne oferty Google w jednolitą całość.

Od ponad roku w Google działa Wyszukiwanie plus Twój Świat, który jest połączeniem spersonalizowanego wyszukiwania z Social Search, w tym dodanie odpowiednich wyników Google+.

Innymi słowy, wyniki wyszukiwania Google bardziej niż kiedykolwiek wcześniej wysyłają cię do … Google.

Twoje spersonalizowane wyszukiwanie działa tylko, gdy jesteś zalogowany do konta Google.  Oczywiście możesz to wyłączyć przechodząc na wyszukiwarkę ogólną. Jeśli masz tę opcję włączoną (a zwykle masz), to wyszukiwarka preferuje te uzyskane od osób, które włączyłeś do kręgów w Google+. Zauważ, że działa to w drugą stronę – gdy ktoś korzysta z tej opcji wyszukiwania to masz większą szansę, że twoje strony, blogi itp. pokażą się tej osobie, gdy jesteś w ich kręgach Google+.

Zobacz to na przykładzie…

Oto moje wyniki wyszukiwania słowa „carpati”

Gdy opcja spersonalizowana jest wyłączona:

po co mi google plus

 A tak, gdy opcja spersonalizowana jest włączona:

 Jak działa Google Plus

W czerwonej ramce są wyniki uzyskane od osób powiązanych ze mną w Google+.

Podczas wyszukiwania bez personalizacji nie ma ich nawet w pierwszej setce!

Natomiast wpis kolegi Daniela Chirita pokazał się na 4 miejscu podczas MOJEGO wyszukiwania spersonalizowanego gdyż należy on do mego kręgu w Google Plus. Oczywiście na tej samej zasadzie ja pokazuję się jemu (i innym mającym mnie w kręgach).

Jeszcze jeden przykład

Wyszukujemy hasła: ”wtyczka do wordpressa”

Oto wyniki ogólne:

 Jak korzystać z Google Plus

A to spersonalizowane:

 na co komu google+

[wms_protected]Zauważ, że pokazuje się bardzo wysoko post Wojtka z Google+ właśnie, a nie właściwy wpis Pawła z Podstawy Biznesu. Co ciekawe na strony w Podstawy Biznesu wchodzę często, ale Wojtek jest w moich kręgach w Google+ i dlatego to ten post jest preferowany. Gdyby nie wpis Wojtka w Google+ to nie byłoby w moich wynikach wyszukiwania wzmianki o wpisie Pawła o wtyczce tak wysoko.

Wynika z tego jednoznacznie: jeśli chcesz być bardziej widziany przez wyszukiwarkę Google to załóż konto Google+.

To jest pewne: marketerzy nie mogą sobie pozwolić na lekceważenie Google+.

Więcej o samym Google+ w kolejnych wpisach. 

Następny poświęcę tematowi: ”Jak stworzyć system zdobywania ruchu poprzez darmowe narzędzia Google”.

 

[/wms_protected]

(Visited 107 times, 1 visits today)